A versenyzőknek jelenleg az a feladata, hogy dupla sárga zászlós fázis alatt – ami az egész pályára kiterjed – el kell emelniük a gázt, és nem futhatnak versenyképes köridőt ennek következtében. Azonban sokszor zajlott már vizsgálódás az ilyen esetek miatt, mindig más-más végkimenetellel.
Leguttóbb Fernando Alonsót idézték be a stewardok a Török Nagydíj időmérője után, de a spanyolt - aki komoly vádakkal illette az FIA-t - végül is elengedték, mivel a következő köre már három másodperccel gyorsabb volt, mint a kérdéses dupla sárgás idő.
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója már Törökországban, a verseny előtt felhozta ezt a témát, és prezentálta a csapatoknak az ötletét, mely szerint minden köridőt, amely dupla sárga zászlós fázis alatt születik, automatikusan törölnek.
„Majd meglátjuk, mi lesz Austinban” – kezdte Masi az RN365-nek. „Már eddig is ezt csináltuk, mikor a pályahatárokat lépték át. Meg kell vizsgálnunk, mely területeken működhetne még ez a rendszer. A Sporttanácsadói Testülettel egyébként is lesz egy ülésünk, majd ott átbeszéljük a részleteket.”
Már az USA-ban debütálhat az új rendszer Masi elmondása alapján: „Ott van ez a lehetőség a feljegyzéseim között, de szó sincs szabályváltozásról. A legmegfelelőbb szó erre talán a teszt lenne. Bele kellene ezt építenünk a sportszabályzatba, ami nem olyan egyszerű, de mi mással is lehetne ezt jobban kipróbálni, mint egy éles teszttel?”
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol garantált a jó közösség és két futam között sem hagyunk benneteket unatkozni!