Hosszú évek óta a jelenlegi formájában bonyolítják le az időmérő edzéseket a Formula-1-ben. A három szakaszban továbbjutásos a rendszer, először az első tizenöt, majd az első tíz helyezett jut tovább a döntő periódusba, ahol a legjobb tíz eldönti egymás között a pole-pozíció sorsát.
Bár 2016-ban rövid ideig próbálkoztak egy alternatív kieséses szisztémával, ám ezt az első próbálkozás után a nagy ellenállás miatt azonnal száműzték. A Stratégiai Csoport londoni ülésén új elképzelés került az asztalra, a Q4 bevezetése. A pilótáknak szinte tökéletesen kellene teljesíteniük ahhoz, hogy a végén a legjobb nyolc közé kerülhessenek.
Jelenleg az istállók minden versenyhétvégére 13 szett abroncsot kapnak a Pirellitől, a gumiszállító azonban világossá tette, hogy ha a kibővített rendszert valóban bevezetnék 2020-tól, akkor sem kapnának ingyen további gumiszetteket. Éppen ez okozza az aggodalmat.
„Valószínűleg senki nem akarja, hogy úgy fejezzük be az időmérő edzéseket, hogy nem látunk autókat a pályán a Q4-ben, mivel nem maradt már felhasználható abroncsuk. Lesz elég gumi ahhoz, hogy értelme legyen ennek a kezdeményezésnek?” – tette fel a kérdést a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Motorsport.com szakoldalnak.
„Nyitottak vagyunk az új ötletekre, de ezeket alaposan ki kell dolgozni, hogy csak pusztán a változtatás kedvéért ne alakítsunk át semmit. Jelenleg is végezzük az elemzéseket, de szerintünk, ehhez túl kevés abroncsunk lesz, hogy négyfelé bonthassuk a kvalifikációt” – tette hozzá Horner.
Mattia Binotto szerint is alaposan át kell gondolni a következményeket, mielőtt ilyen döntést hoznak a Formula-1 vezetői.