A helyi idő szerint délután 6 órakor kezdődő időmérőre sötétségbe borult a Bahrain International Circuit és felkapcsolódtak a reflektorok a pálya körül – azaz beköszöntöttek azok a körülmények, amelyekre az egész mezőny készült és hangolta autóját a korábbi három edzés során.
A Ferrarik rögtön bizonyították is, hogy sötétben még jobban harapnak, hiszen Charles Leclerc a Q1-ben azonnal egy másodperccel erősebb kört rakott össze, mint ami a még világosban zajló harmadik gyakorlás legjobbja volt: 1:28,495. Sebastian Vettel két tizeddel mögé sorolt be, az üldözők pedig továbbra is tisztes távolságra követték csak őket, amivel a Scuderia újabb erős jelét adta annak, hogy tényleg jelentős lépéssel mindenki más előtt jár ezen a hétvégén. Lewis Hamiltonnak és Lando Norrisnak sikerült csak egy másodpercen belülre kerülniük a vörös autókhoz képest, és nekik is csak egy második gyorskörrel.
Mögöttük viszont Melbourne-höz hasonlóan most is rendkívül kis időkülönbségek döntöttek, és csak kevesen engedhették meg maguknak, hogy a bokszban maradjanak a Q1 végén. A két Williams egymáshoz ugyan közel, a 18. helyezett Lance Strollhoz képest viszont 1,5 másodperces távolságban volt, így ismét az utolsó sorba kerültek. Meglepetésre kiesett a Renault-val Nico Hülkenberg, aki az edzéseken még az élcsapatok közötti legerősebb kihívónak tűnt, és a határvonalon táncolt a két Alfa Romeo is: közülük végül Antonio Giovinazzi búcsúzott, míg Kimi Raikkönen továbbcsusszant a következő fordulóba.
A Q2-ben aztán ismét Leclerc diktálta a tempót, 1:28,046-ra javítva az etalont, Vettel azonban elrontotta az első körét, így egy újabb szett gumit el kellett használnia, amivel feljött a biztonságos második helyre. A Mercedesek kicsit közelebb kerültek, de nem sokkal, mellettük pedig bekerült a legjobb tízbe még a két Haas, a két McLaren, valamint Max Verstappen és Raikkönen. A másik Red Bull-lal Pierre Gasly ezúttal sem tudott mindent kihozni a lehetőségeiből, csak a 13. lett, de kiesett itt Daniel Ricciardo is a Renault-val, csupán 17 ezred lecsúszva a 10. helyről.
A Q3 elején Hamilton már majdnem meg tudta ismételni Leclerc Q2-es idejét, de a monacói még tovább javított, így két tizedes előnnyel állt az élre az első körök után – amiből csapattársa, Vettel kimaradt az eggyel kevesebb friss gumiszettje miatt. A második körökre Leclerc érkezett utolsóként, de még mielőtt tovább javítva áthaladt volna a célvonalon, tudni lehetett a végeredményt, hiszen senki nem tudta őt átugrani, és Vettel is csak a második helyre jött be, három századdal Hamilton elé.
Charles Leclerc második ferraris versenyhétvégéjét tehát a pole-pozícióból kezdi, ezzel ő az F1 történetének második legfiatalabb rajtelsője. Vettel révén a Ferrari kisajátította az első sort, mögöttük Hamilton vezetésével a Mercedesé a második sor, akiket Verstappen, Magnussen, Sainz, Grosjean, Raikkönen és Norris követ.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:27.866 | |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:28.160 | 0.294 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:28.190 | 0.324 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:28.256 | 0.390 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-Honda | 1:28.752 | 0.886 |
6 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:28.757 | 0.891 |
7 | Carlos Sainz Jr. | McLaren-Renault | 1:28.813 | 0.947 |
8 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:29.015 | 1.149 |
9 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.022 | 1.156 |
10 | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:29.043 | 1.177 |
Q2 | ||||
11 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:29.488 | 1.442 |
12 | Alexander Albon | Toro Rosso-Honda | 1:29.513 | 1.467 |
13 | Pierre Gasly | Red Bull-Honda | 1:29.526 | 1.480 |
14 | Sergio Pérez | Racing Point-Mercedes | 1:29.756 | 1.710 |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Honda | 1:29.854 | 1.808 |
Q1 | ||||
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.026 | 1.531 |
17 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:30.034 | 1.539 |
18 | Lance Stroll | Racing Point-Mercedes | 1:30.217 | 1.722 |
19 | George Russell | Williams-Mercedes | 1:31.759 | 3.264 |
20 | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:31.799 | 3.304 |