DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda

Szabály

Ezek a szabályok is változnak idén az F1-ben

Nem az autók kinézete lesz az egyedüli újdonság az új szezonban. Sorra vettük, mi változik a versenyzők minimumtömegétől a rajtbüntetéseken át a gépátvétel megszüntetésétől a kockás lámpáig.

részletek

Több üzemanyag, sokkal jobb versenyek?

Egyre több F1-es szakember vélekedik úgy, hogy ha nem lenne ennyire szabályozva az elfogyasztható maximális üzemanyagmennyiség, sokkal inkább visszatérnének az izgalmak a sportágba.

részletek

Ricciardo: Most sem növesztünk sörhasat

Az új szabályok szerint külön mérendő a pilóta és a versenyautó súlya, így némi túlsúly nem jelent már problémát. A hétszeres futamgyőztes így sem gondolja, hogy a pilóták hirtelen sörhassal jelennek meg.

részletek

Muszáj volt új szabályt hozni az F1-ben

Az FIA szerint jelentősen csökkenhet a hátul érkező autó problémája a következő szezonban, de ha nem tettek volna semmit, akkor folyamatosan romlana a helyzet a továbbiakban.

részletek

„Rövidítsék le a versenyeket”

Számos alkalommal hallhattuk a panaszkodást a pilóták részéről, hogy az üzemanyag-spórolásról szól szinte minden versenyük. A Haas csapatfőnöke szerint ennek kiiktatásával sok izgalmat láthatnánk.

részletek

A rondább autókkal sem lesz könnyebb előzni?

Max Verstappennek kétségei vannak afelől, hogy a jövő évi aerodinamikai változtatások valóban sokat segítenek az előzések tekintetében. Ellenben sokkal csúnyábbak lesznek az autók 2019-ben.

részletek

Változatlan marad a kék zászlós szabály

Hiába jelentett a legutóbbi F1-es futamon jelentős problémát a forgalom, az FIA szerint semmi gond nincs a jelenlegi előírásokkal. Bottas ezzel nem elégszik meg, Szocsiban újra szóba hozza a kérdést.

részletek

Az F1 nem akar töltelékcsapatokat

Az lenne az F1 reformjának egyik legnagyobb sikere, ha új, profi csapatok sora kopogtatna a sorozat ajtaján - állította Ross Brawn. Ehhez viszont előbb le kellene végre fektetni a motorszabályokat.

részletek

Az F1-es motorok is teljesen elektromossá válhatnak

Ross Brawn, a Formula-1 vezetőségének egyik első embere elismerte, megfontolják, hogy 5-10 éven belül a száguldó cirkusz erőforrásai is 100%-osan elektromos hajtásúak legyenek.

részletek

Szabálytalanság a Toyotánál és az LMP2-ben is

Nagy hibát követett el a 7-es számú Toyotával Kamui Kobayashi a Le Mans-i 24 órás hajrájában, így büntetést is kapott. Még nagyobbat hibázott a G-Drive, hiába nyerték az LMP2-t, kizárták őket.

részletek

Hivatalos a rajtszabályok változása

A Le Mans-i hétvégén még csak a javaslattal álltak elő a döntéshozók, mostanra azonban hivatalosan is eldöntötték, hogy új procedúra lép életbe, ha valaki a start előtt vált kereket és motort.

részletek

A Mercedes inkább 250 millióból gazdálkodna

Nem fekszik a Mercedes F1-es istállójának a tegnap prezentált 150 millió dolláros költségplafon tervezete. A címvédő nyitott az egyezkedésre, de inkább költene évente 250 milliót.

részletek