Szabály
Eltűnhet a parti mód az időmérőkön
Különösen a Mercedes és a Ferrari volt képes drasztikusan javítani az időmérők harmadik szakaszában, ám most az FIA egy szabályváltozással hadat üzent egy komoly kiskapunak. Feltörhet a Renault?
részletekEzek a szabályok is változnak idén az F1-ben
Nem az autók kinézete lesz az egyedüli újdonság az új szezonban. Sorra vettük, mi változik a versenyzők minimumtömegétől a rajtbüntetéseken át a gépátvétel megszüntetésétől a kockás lámpáig.
részletekTöbb üzemanyag, sokkal jobb versenyek?
Egyre több F1-es szakember vélekedik úgy, hogy ha nem lenne ennyire szabályozva az elfogyasztható maximális üzemanyagmennyiség, sokkal inkább visszatérnének az izgalmak a sportágba.
részletekRicciardo: Most sem növesztünk sörhasat
Az új szabályok szerint külön mérendő a pilóta és a versenyautó súlya, így némi túlsúly nem jelent már problémát. A hétszeres futamgyőztes így sem gondolja, hogy a pilóták hirtelen sörhassal jelennek meg.
részletekMuszáj volt új szabályt hozni az F1-ben
Az FIA szerint jelentősen csökkenhet a hátul érkező autó problémája a következő szezonban, de ha nem tettek volna semmit, akkor folyamatosan romlana a helyzet a továbbiakban.
részletek„Rövidítsék le a versenyeket”
Számos alkalommal hallhattuk a panaszkodást a pilóták részéről, hogy az üzemanyag-spórolásról szól szinte minden versenyük. A Haas csapatfőnöke szerint ennek kiiktatásával sok izgalmat láthatnánk.
részletekA rondább autókkal sem lesz könnyebb előzni?
Max Verstappennek kétségei vannak afelől, hogy a jövő évi aerodinamikai változtatások valóban sokat segítenek az előzések tekintetében. Ellenben sokkal csúnyábbak lesznek az autók 2019-ben.
részletekVáltozatlan marad a kék zászlós szabály
Hiába jelentett a legutóbbi F1-es futamon jelentős problémát a forgalom, az FIA szerint semmi gond nincs a jelenlegi előírásokkal. Bottas ezzel nem elégszik meg, Szocsiban újra szóba hozza a kérdést.
részletekAz F1 nem akar töltelékcsapatokat
Az lenne az F1 reformjának egyik legnagyobb sikere, ha új, profi csapatok sora kopogtatna a sorozat ajtaján - állította Ross Brawn. Ehhez viszont előbb le kellene végre fektetni a motorszabályokat.
részletekAz F1-es motorok is teljesen elektromossá válhatnak
Ross Brawn, a Formula-1 vezetőségének egyik első embere elismerte, megfontolják, hogy 5-10 éven belül a száguldó cirkusz erőforrásai is 100%-osan elektromos hajtásúak legyenek.
részletekSzabálytalanság a Toyotánál és az LMP2-ben is
Nagy hibát követett el a 7-es számú Toyotával Kamui Kobayashi a Le Mans-i 24 órás hajrájában, így büntetést is kapott. Még nagyobbat hibázott a G-Drive, hiába nyerték az LMP2-t, kizárták őket.
részletekHivatalos a rajtszabályok változása
A Le Mans-i hétvégén még csak a javaslattal álltak elő a döntéshozók, mostanra azonban hivatalosan is eldöntötték, hogy új procedúra lép életbe, ha valaki a start előtt vált kereket és motort.
részletek