A gyári istállók közül a Mercedes és a Ferrari igencsak büszke lehetett az egész tavalyi (sokak szerint már a tavalyelőtti évet is ide vehetjük) évadjára, ami az időmérő edzések döntő szakaszában nyújtott teljesítményüket illeti. Bár a szabályok szerint jó ideje tilos volt a motorolaj üzemanyagként történő elégetése a kvalifikáció végén, ezt egyetlen vizsgálattal sem tudták hitelesen bizonyítani.
Ez a feltételezett trükk pedig súlyos tizedeket hozott a köridőkben. A Renault-motoros versenyautók (köztük a Red Bull) azonban nem igazán jött rá a turpisság hogyanjára, így hatalmas hátrányt szenvedtek el a Q3-as időket tekintve. Bár Mexikóban kisajátították az első rajtsort, valamint Daniel Ricciardo Monacóban is az élről indulhatott (és nyert), sokkal több örömük nem is volt a tavalyi év szombatjain.
A motorok működési módjának átállítása a Mercedest és a Ferrarit a többiek fölé emelte, bár az évad utolsó harmadára úgy tűnt, a Honda is előállt egy hasonlóan hatékony megoldással. A szakemberek szinte nyílt titokként kezelték, hogy egy-egy körön a maradék motorolaj üzemanyagként történő elégetése hozta a különbséget a trükközők javára. A tavalyi szezon előtt is jelen volt az aggodalom, hogy lehetséges csalni a motorolajjal. Ennek viszont a jelek szerint vége.
2019-től az extra olajtartályokat teljesen ki kell üríteni az időmérő edzések előtt, így onnan lehetetlen lesz plusz olajat nyerni a teljesítmény növeléséhez. Az FIA ugyanis most már mindenáron el akarja érni, hogy az olajat ne használhassák fel a csapatok üzemanyagként, a szövetség pedig reméli, ezzel meg is szabadul az úgynevezett parti módtól.
A szabály egyelőre megosztja a publikumot, van, aki szerint így igazságosabb és szorosabb lesz a verseny, míg mások szerint eddig is túlszabályozott volt a Formula-1, nem szükséges még tovább bonyolítani és újabb megkötéseket rákényszeríteni az istállókra az ötletes megoldások helyett.