DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Még mindig csalhatnak a motorolajjal

A Red Bull után a Renault is azt hangoztatja, hogy a fő riválisok (például a Mercedes és a Ferrari) változatlanul illegálisan elégethetik a motorolajat üzemanyagként az időmérő edzéseken.

A Renault sikeresen lobbizott tavaly az FIA-nál, hogy szigorítsanak a szabályokon, ami a motorolaj üzemanyagként való elégetésének tiltását érinti. Ugyanakkor Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezető igazgatója úgy véli, az időmérőkön továbbra is alkalmazhatják a trükköt.

A francia gyártó véleménye szerint az ellenőrző testület nem képes egyelőre teljes mértékben keresztülvinni az új szabályokat, mivel továbbra is vannak kiskapuk, ami miatt az ellenőrzés nem hozza meg a kívánt eredményt. A hírek szerint éppen ennek a kis trükknek volt köszönhető tavaly, hogy a Mercedes és a Ferrari az időmérő edzések harmadik szakaszában utolérhetetlen lett a Renault-t használó csapatok számára.

Még mindig elégethetik a motorolajat üzemanyagként?


„Már sokat tettünk ezekkel a kiskapukkal kapcsolatban, de továbbra is együttműködünk az FIA-val, hogy megbizonyosodhassunk róla, megvannak az eszközeik ahhoz, hogy ezt a szigorítást megfelelő mértékben ellenőrizhessék. A Formula-1 nem csak a jó szabályokról szól, hanem annak betartatásáról és ennek ellenőrzéséről is” – nyilatkozta Cyril Abiteboul az Ekstra Bladet című lapnak.

„A szabályok egészen egyértelműek, de abban még nem bizonyosodtunk meg, hogy az FIA-nak megvan a kapacitása mindennek tökéletes ellenőrzésére is” – tette hozzá a szakember. A Toro Rosso a tavalyi év végén arról panaszkodott, hogy a Renault az év végén már nem kezelte őket egyenlő módon a másik két csapathoz képest. Valóban hátrányban vannak a partnercsapatok?

Az ügyvezető igazgató szerint máshol lehet, de a Renault-nál nincs ilyen. „Nem véletlenül szoktak erre panaszkodni a partnercsapatok. Egyenlőként kellene kezelni őket, ahogy mi is tettük minden alkalommal az elmúlt 40 évben, amióta jelen vagyunk szállítóként. Azt viszont el kell fogadnunk, hogy apróbb eltérések lehetnek. Például a Red Bullnak más az üzemanyag- és az olajszállítója, mint a miénk” – zárta gondolatait Abiteboul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: