Elsősorban a Red Bull vádolta meg az egyes csapatokat (kimondva kimondatlanul a Mercedes istállóra gondolt, bár nyíltan sosem mondta ki a rivális csapat nevét), hogy lehet, hogy valaki azzal játszott korábban, hogy a felesleges motorolajat elégette az időmérő edzés végén üzemanyagként egy okos rendszernek köszönhetően, tizedmásodperceket nyerve ezzel.
A Nemzetközi Automobil Szövetség az ügy kipattanásától kezdve kijelentette, hogy minden ilyen tevékenység tilos és a szabályokkal szembemegy, így intézkedéseket foganatosítanak. Ez meg is történik még az idei szezonban. Komoly méréseket és megszorításokat vezetnek be minden versenyautónál.
Az olajszintet minden edzésen és a versenyen is a teljes esemény idejére kell megadni, az olajtartályok szintjét meg kell adni és az FIA folyamatosan hozzá kell, hogy férjen, ha mérést szeretne végezni az olajszintet illetően. Ha az adatok túlzott eltéréseket mutatnak, az büntetéssel, netán kizárással is járhat.
Nem lehet trükközni okos megoldásokkal sem, hogy egy program által vezérelve bármilyen csatornán a motor teljesítményét úgy növeljék meg, hogy a megmaradt olajat a motorhoz vezessék és üzemanyagként égessék el az egyes autókban. A Mercedes ugyan az első perctől tagadta, hogy létezne ilyen rendszerük, a riválisok azonban biztosak benne, hogy a Q3-ban tapasztalt ugrásszerű teljesítménynövekedés nagyrészt ennek volt köszönhető. A német csapat viszont mindig azzal védekezett, hogy erről szó sincs, egyszerűen annyi a titok nyitja, hogy a motor programozásai zseniálisan jók.
További korlátozás lesz, hogy egy versenyhétvégén egy adott típusú olajat használhatnak a csapatok, ezt még a pénteki edzések előtt tudatniuk kell az FIA-val. Ezzel is korlátozzák a lehetőségét, hogy speciális, kvalifikációs olajat használjon bárki, a futamra pedig egy többet bíró tartósabb fajtát töltsenek a versenyautóba. Jó eséllyel ez is a Mercedesnek jelentett eddig előnyt, bár konkrétan bizonyítani eddig soha semmit nem sikerült a versenytársaknak.