DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Változatlan marad a kék zászlós szabály

Hiába jelentett a legutóbbi F1-es futamon jelentős problémát a forgalom, az FIA szerint semmi gond nincs a jelenlegi előírásokkal. Bottas ezzel nem elégszik meg, Szocsiban újra szóba hozza a kérdést.

A Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon az élmezőnynek szokatlanul sok autóval meg kellett birkóznia – a szűk utcai pályán a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull lekörözések formájában most az üldözőbollyal is látványos küzdelmet volt kénytelen vívni. A lassabb autók a legtöbb fejfájást kétségkívül Valtteri Bottasnak okozták, aki még friss gumikon, jelentősen gyorsabb autóval is képtelen volt kék zászlót aktiváló közelségbe kerülni Nico Hülkenberghez.

 Az FIA szabályai szerint a lassabb autóknak szánt jelzés akkor lép életbe, ha a hátulról érkező pilóta 1,2 másodperces közelségbe kerül az előtte haladóhoz. Mivel Bottasnak ez a manőver a mezőny (egyik) legjobb autójában ülve sem sikerült, ezért felmerült benne a kérdés, vajon nincs-e szükség a szabály módosítására. A finn felvetésére maga Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója reagált.

bottas-singapore-2018-action



„Tavaly ilyenkor egy másodperc volt ez a különbség, amit felülvizsgáltunk, majd megváltoztattuk 1,2 másodpercre. Szerintem ezt nem kell tovább növelnünk, hiszen akkor a lekörözött pilóták az indokoltnál sokkal több időt veszítenének, figyelembe véve, hogy az első adandó alkalommal engedelmeskednek a jelzésnek. Ez nem lenne sportszerű” – vázolta az FIA álláspontját.

Whiting szerint Bottas volt az egyetlen olyan pilóta, akinek igazán nagy nehézséget jelentett bekerülni ebbe az ablakba, az pedig nem az FIA hatásköre, ha bizonyos autóknak a kezelhetőséggel vagy a gumikezeléssel adódnak problémái.

„Szerintem ésszerű elvárás egy versenyzőtől, hogy 1,2 másodpercen belül kerüljön. Erre Valtterin kívül mindenki képes volt. Nem tudom, hogy ennek mi az oka, talán az autója nem működött úgy, ahogy azt szerette volna. Beszéltem vele, és azt állította, hogy egyszerűen képtelen volt közelebb menni. Nem akarok barátságtalannak tűnni, de ez nem a mi problémánk.”

Az FIA tehát nem kíván változtatni a jelenlegi szabályokon, ám Bottas úgy nyilatkozott, hogy Szocsiban ismét szóba hozza majd a témát. „A legtöbb pályán ez nem jelent problémát, de itt nehéz 1,2 másodpercen belülre kerülni. Biztos vagyok benne, hogy a következő versenyzői eligazításon vagy akárhol, de beszélni fogunk erről. Minél nagyobb leszorítóerőt termelnek az autók, annál komolyabb lesz ez a probléma. Remélem, hogy jövőre változik ez a helyzet."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: