Az FIA célja a szabálymódosítással az, hogy a jelentősen egyszerűsített első vezetőszárnyakkal ellátott versenyautók mögött jelentősen kevesebb legyen a turbulens levegő, így könnyebb lesz a pilóták számára az előttük haladó szoros követése, több lehet a kerék a kerék elleni harc, izgalmasabbá válik a versenyzés.
A Red Bullnál óriási változások következnek 2019-től, az istálló ugyanis rendkívül elégedetlen a Renault motorjaival, ezért tizenkét esztendő után szakít a francia gyártóval és a Hondával lépnek szövetségre. Max Verstappen szerint a Honda már most a Renault előtt található az erősorrendben, de az aerodinamikát érintő változtatások ellenére sem lesz könnyebb az előzés?
„Egy kicsit talán segíthet, de már most olyanokat olvasok, hogy jövőre is hasonlóan erős lesz a leszorítóerő, mint idén. Ezek után úgy vélem, hogy meglehetősen korlátozott haszna lesz a változtatásnak” – írta a fiatal holland saját hivatalos weboldalán.
„Jóval rondábban néz majd ki, de talán a szezonkezdet előtt még finomítanak rajta. Szívem szerint a DRS-t is kihajítanám, ezzel sokkal természetesebb és jobb élmény lenne a rajongók számára egy előzés, de sajnos vannak pályák, ahol a nyitható hátsó szárny nélkül lehetetlen lenne utolérni az ellenfelet.”
Lehetséges valamilyen áthidaló megoldás? „A pust-to-pass egy lehetséges opció lehetne, de nem hinném, hogy egyelőre képes lenne pótolni a DRS-t. Nem lenne feltétlenül szükséges, hogy körrekordokat döntsünk, elsősorban nem a nagyobb sebességre kellene rámenni, hanem arra, hogy az autók képesek legyenek egymást szorosan követni, ettől lesz jobb a verseny” – mutatott rá Verstappen.