Helmut Marko egyértelműen arra számít, hogy az új Red Bull-Honda formáció már az első esztendőben versenyképes lesz, sőt, Max Verstappent egyenesen világbajnoki esélyesnek nevezte. Úgy gondolja, sokkal fontosabb, hogy a motor gyors és erős legyen, minthogy megbízható, de lassú.
A megbízhatóság terén az elmúlt években sem álltak túl jól az energiaitalosok, a Renault-erőforrás ugyanis elég gyakran adta meg magát, ráadásul motorerőben még a Honda is látszólag utolérte a franciákat ahelyett, hogy felzárkóztak volna az alapos előnyt kiépítő Mercedes-Ferrari pároshoz.
Jelenleg motorkomponensenként maximálisan három használható egy évben pilótánként (bizonyos részekből csak kettő). Ezt sem a Renault-nak, sem a Hondának nem sikerült tartania 2018-ban, igaz, a japánoknál erős befolyással bírt, amikor a nyár közepén a Red Bull külön kérte, hogy az új fejlesztések kipróbálásához nyugodtan áldozza fel a Toro Rosso pilótáinak rajthelyeit. Ennek megfelelően az év végére nyolc erőforrást fogyasztott Pierre Gasly és Brendon Hartley is.
Egyedül a világbajnoki címért küzdő Lewis Hamilton és Sebastian Vettel volt képes tartani a limitet mindenből. Ez a tény nem túl jó hír Max Verstappen számára, akit Dr Helmut Marko világbajnoki esélyesnek tart, de a jelek szerint a holland minimum kétszer súlyos rajtbüntetésben részesül majd. Maga Verstappen egyelőre nem gondolja úgy, hogy 2019-ben máris komoly esélyes lenne a végső győzelemre.
A technikai hibák hatalmas mértékben befolyásolhatják egy pilóta idényét, ebből a legtöbb Daniel Ricciardót sújtotta, aki minden más riválisánál többször kényszerült kiállni a versenyből, összesen nyolcszor, döntő többségében az autó romlott el.
A japán Sportiva című lap szerint Masashi Yamamoto (a japán gyártó F1-es technikai igazgatója) nyíltan kimondta, hogy a Red Bull is elfogadta azt a tervüket, hogy taktikai okokból kétszer is vállalják a rajtbüntetést az évad második felében, emiatt viszont a Honda évi öt erőforrással számolhat, nagyobb teljesítménnyel működhet és kettővel több esély arra, hogy év közben is új fejlesztésekkel jelentkezhessen a gyártó.
Az elmúlt években a Red Bull a nagy motorerőt igénylő pályákra igyekezett időzíteni a frissítéseket, mint például Kanadában, vagy Monzában. A szakemberek viszont továbbra is úgy gondolják, hogy lóerőben a Ferrari és a Mercedes még mindig utolérhetetlen lesz. Max Verstappen egy forgatási nap keretében már száz kilométer erejéig megfuttatta a Red Bull-Hondát és elsőre tetszett neki a japán erőforrás.