DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Muszáj volt új szabályt hozni az F1-ben

Az FIA szerint jelentősen csökkenhet a hátul érkező autó problémája a következő szezonban, de ha nem tettek volna semmit, akkor folyamatosan romlana a helyzet a továbbiakban.

Amint azt már megírtuk, a Formula-1-es csapatvezetők egyáltalán nincsenek meggyőződve arról, hogy valóban könnyebb lesz az előzés és egymás követése a 2019-es szezonban - ezek az FIA törekvései a módosított aerodinamikai előírásokkal, de sokak szerint ennek semmilyen pozitív hatása nem lesz, sőt.

"Kritikus pozíciónak az autók közötti tizenöt-húsz méteres távolságot látjuk" - beszélt az FIA Auto magazinjának az F1-es autók egymás mögötti haladásáról Nikolas Tombazis, az FIA formaautós osztályának vezetője. "Ez az a távolság, ahol az autók mondjuk fél másodperces különbséggel mennek bele egy közepes kanyarba. A jelenlegi körülmények között a hátul lévő 30%-ot veszít a leszorítóerejéből ebben az esetben, ezt szeretnénk 10%-ra csökkenteni."

szabály



A csapatoktól érkező kritikákra érdekes választ adott Tombazis: szerinte a helyzet még rosszabb lenne jövőre, hiszen a csapatok folyamatosan fejlesztenek és egyre nagyobb leszorítóerőt szeretnének elérni, ami tovább súlyosbítaná a problémát, ha nem foglalkoznának vele. "Ha nem nyúlnánk bele, akkor 2019 rosszabb lenne 2018-nál, aztán 2020 még rosszabb lenne 2019-nél. Most úgy hisszük, hogy 2019 jobb lesz 2018-nál, de azt senki sem várja, hogy az F1-es autók úgy küzdjenek egymással, mint a túraautók" - magyarázta.

Egyébként nem minden csapatvezető kritikus ezzel kapcsolatban, Paddy Lowe a Williams részéről például megvédte a döntést. "Nem támogattam a 2017-es szabályokat, mert szerintem az egy visszalépés volt az előzések szempontjából. Ha most nem csinálunk semmit, akkor évről évre romlott volna a helyzet, ahogy egyre több leszorítóerőt találunk. Az FIA és a FOM jól tette, hogy valami mást akart 2019-re és 2020-ra, szerintem ez visszavisz minket a helyes irányba."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: