Korábban már Max Verstappen is kifejezte kételyeit, hogy vajon a sokkal csúnyább versenyautókkal eléri-e a célját az FIA. A szövetség azt szeretné elérni, hogy drasztikusan csökkenjen a versenyautók mögött kavargó turbulens levegő, ezzel segítve a hátulról érkező pilótát abban, hogy valódi támadást kísérelhessen meg az elől haladó ellen.
A száguldó cirkusz csapatfőnökei szerint azonban súlyos visszalépést szenved el emiatt a sportág, miközben semmivel nem lesz könnyebb az előzés. Az istállók már jó ideje a jövő évi autó tervezésével foglalkoznak, eddigi tapasztalataik pedig nem igazán szívderítőek.
„Egyelőre nehéz tiszta képet kapni a 2019-es erőviszonyokról, de az biztos, hogy a motorerő terén javulni fogunk. A gumik és az aerodinamika tekintetében viszont rengeteg a kételyünk. Az új szabályozás hatalmas visszalépés. Mindenki arra összpontosít, hogy a teljesítményvesztést valahogy visszahozzuk, nem tűnik könnyű feladatnak” – nyilatkozta Frederic Vasseur a Sauber csapatfőnöke.
„Már teszteltük az új elemet és elmondható, hogy komoly visszalépés (a kötelezően átalakított aerocsomag). Agresszív célokat tűztünk ki, de nem tudom, sikerül-e elérnünk őket. Még nem igazán lehet megjósolni, mi várható a jövőben, de igen, egyértelműen visszaesést hoz az új szabály” – ismerte el a Force India csapatfőnöke, Otmar Szafnauer is.
„Beszélgettem a szélcsatornában dolgozó mérnökökkel, hogy eddig hogy állnak a dolgaink, de nem hinném, hogy sokkal könnyebbé válna az előzés jövőre. Emiatt pedig kicsit sem vagyok biztos abban, hogy végül oda lyukadunk ki, amire számítunk, hogy az előzést valóban megkönnyíti-e az új csomag. Szerintem a szezon kezdetéig a csapatok nagyjából azt a szintet érik majd el a leszorítóerő terén, ahol jelenleg is vannak” – fogalmazott Franz Tost, a Toro Rosso első embere.