Egyelőre nem egyértelmű a résztvevők számára, hogy az idei évre bevezetett aerodinamikai változások valójában mennyire könnyítik meg az előzést a Formula-1-ben, hiszen Melbourne-ben ennek nem nagyon volt hatása, Bahreinben viszont egészen agresszíven lehetett támadni és előzni - igaz, ehhez a harmadik DRS-zóna is hozzátett.
Nikola Tombazis, az FIA együléses sorozatainak szabályzatáért felelős embere azonban azt mondta az FIA AUTO magazinjában, hogy egyes pályákon óriási változásra számíthatunk. "Melbourne-ben nem vártunk nagy dolgot, mert ott mindenhogy nehéz előzni. Az előzetes szimulációk nagyjából tíz százalékos növekedést jósoltak, viszont vannak pályák, ahol ennél sokat többre számíthatunk, valószínűleg ötven százalék körül, ennyivel több előzést várunk" - árulta el Tombazis.
"Melbourne-ben nem vártunk csodákat, csak azt, hogy aerodinamikailag a jó irányba tegyünk egy lépést. Egyelőre jók a visszajelzések, de tisztán csak akkor fogunk látni, amikor már mélyebben benne leszünk a szezonban. Az autókat és a megoldásokat látva persze vannak dolgok, amiket másképp csinálnánk már a szabályokkal, de ez mindig így van. Összességében elégedettek vagyunk" - magyarázta, de azért azt is hozzátette, hogy igazán elégedettek sosem lehetnek.
"Sosem dőlhetünk hátra és mondhatjuk azt, hogy most minden jó. Azonban azt gondolom, hogy ha nem csináljuk meg ezt és úgy írnánk a 2021-es szabályokat, sokkal rosszabb helyzetben lennénk. 2019 így nagyon hasznos ahhoz, amit szeretnénk majd elérni."