A versenyek izgalmainak növelése érdekében hozta azt a szabályt az FIA az idei évtől (évtizedekkel ezelőtt már használták, utána azonban hosszú szünet következett), hogy a futam leggyorsabb köréért is jár egy extra pont. Ezzel fel tudták pezsdíteni a versenyek záró szakaszát, többen extra kerékcserét is bevállalnak a megszerezhető plusz pont érdekében. Lewis Hamilton azonban meghökkentő módon 32 körös, kemény keverékű abroncsokkal futotta meg a leggyorsabb kört közvetlenül a leintés előtt.
„Kicsit vicces, mert amióta bevezették ezt a szabályt a leggyorsabb körért járó extra ponttal, a vasárnap délelőtti eligazításon a mérnökök mindig elmondják, hogy nem érdemes menni a leggyorsabb körért vezető helyről, túl nagy a kockázata. Aztán mit látunk? Egy teljesen abszurd szituációt hozott a legutóbbi futam, mert papíron egy harminckét kört már megtett, kemény gumiszett nem lehet elég jó ahhoz, hogy leggyorsabb kört fussanak vele, most mégis ez történt” – ecsetelte véleményét Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Az istálló technikai igazgatóját, James Allisont szinte sokkolta a dolog. „Lélegzetelállító, nem? Öreg, használt, kemény keverékű abroncsokkal a legvégén leggyorsabb kört futni? Egyszerűen lenyűgöző.” Az ötszörös világbajnok rettentően élvezte az utolsó kört, csapata kevésbé.
„Rengeteget beszélgetünk a gumikról és igazán nagyszerű volt, hogy a végén is még ilyen remekül tapadtak az abroncsaim. Gyakorlatilag olyan volt, mint egy időmérős kör, ezt általában szombaton szokás megtenni, de jobb későn, mint soha. Bámulatosan sikerült, nincs is jobb, mint így befejezni egy futamot, hogy minden kanyarban a határon autózok. Szerintem ez volt a valaha volt legjobb utolsó köröm” – fogalmazott Lewis Hamilton.
„A csapat nem lelkesedik, hogy ezt csináljuk, állatira idegesek, mert hibázhatunk, megperdülhetünk, de a lényeg, hogy nem szabad átlépni a határokat” – tette hozzá a brit. Innentől bármilyen stabil előnnyel is vezet a két Mercedes, a csapat a leintés pillanatáig idegeskedhet a leggyorsabb körös próbálkozások miatt.