DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
WEC

Alonso világbajnok akar lenni

Rettentően húzós szezont vállalt be idén Fernando Alonso, a Formula-1-en kívül ugyanis a hosszú távú bajnokság versenyein is részt vesz. Célja pedig egyértelmű, a sorozat világbajnoki címét megszerezni.

Szinte a lehetetlenséggel határos az, amilyen kemény évad elé néz idén a kétszeres spanyol világbajnok. Ő maga úgy véli, most van abban az életszakaszban, amikor ezt a nehéz kihívást teljesíteni tudja, de tíz évvel ezelőtt ez nem ment volna számára. A hétfőn kezdődött tesztelésen a Toyota először vitte pályára idei versenygépét.

Nem hiányozhatott Portimaoból Alonso sem, ahogy csapattársai, José Maria Lopez, Mike Conway, Anthony Davidson, Kamui Kobayashi, Kazuki Nakajima és Sebastian Buemi is képviseltették magukat. A Toyota kifejezetten boldog volt a fejlődéssel, amit a három nap során elért az autóval, a TS050 gond nélkül teljesített egy harmincórás versenyszimulációt is.

Fernando Alonso már tavaly is többször elmondta, hogy a tripla koronára hajt (győzelem az Indy 500-on, Monacóban és Le Mans-ban), idén azonban még magasabbra tette magának a lécet. „Egyértelmű célom, hogy nem kizárólag Le Mans-ban elhódítani az elsőséget, hanem a WEC sorozat világbajnoka szeretnék lenni, ez pedig csak úgy lehetséges, hogy a teljes szezont végigversenyzem” – ismerte el Alonso.

Nem csak Le Mans-ra fáj a foga, hanem a bajnoki címre is


„Le Mans-on kívüli helyszíneken is felettébb érdekel, hogyan viselkedik az autó, főleg azokon a pályákon, ahol a Formula-1-ben már versenyeztem. Például Spa is ilyen, ahol nagyszerű lesz megfigyelni, hogyan fekszik a Toyotának. A hosszú távú versenyzés nagyon különbözik az F1-ben tapasztalt száguldozástól. Egészen más típusú a verseny, az autót is emiatt igencsak másképp fejlesztik” – tért ki a különbségre a kétszeres világbajnok spanyol.

„Itt minden a megbízhatóságon és állandóságon múlik, az F1-ben pedig minden futamon a maximum teljesítményt kell kihozni. A Toyota kitűnő csapat, sokéves tapasztalattal. Az autó szuper, teljesen másképp kell vezetni, mint egy Formula-1-es gépet, de alkalmazkodni kell és a lehető legtöbbet kihozni”.

„100%-ig biztos vagyok abban, hogy sikeres lehetek. Fizikálisan remekül vagyok és készen állok mindenre. Már 2013-ban sem álltam távol attól, hogy Le Mans-ban vezethessek, de a Ferrari nem igazán szerette volna, ha más márkának is versenyzek. Amikor a McLarenhez kerültem, szintén közel voltam az induláshoz, de különböző okokból ez nem történt meg. De végül most végre itt vagyok, a legjobb csapatban kaptam helyet és nagyon boldog vagyok emiatt” – tette hozzá Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: