Az FIA eltökélt szándéka, hogy megpróbálja közelebb hozni egymáshoz a hibrid és nem hibrid versenyautók teljesítményét a WEC szériában. Ennek egyik fő oka, hogy riválisokat találjanak a japán márka ellenében és különböző szabályváltozások lépnek életbe az idei szezonban.
Az eddigi 44,1 kilogrammhoz képest a Toyota TS050 Hibrid már csak 35,2 kg üzemanyagot vehet magához egy etap során, ez jelentősen kevesebb, mint a kevésbé üzemanyagkímélő riválisok 52,9 kilogrammos lehetősége. A körönkénti energiafelhasználás is komoly limitálás alá esik. A nem hibrid-erőforrással hajtott versenyautók 210,9 MJ energiát használhatnak fel (a Circuit de la Sarthe pályára számolva), míg a Toyota mindössze 124,9 MJ-t.
Korábban, a Porsche távozása után mindenki magától értetődőnek tartotta, hogy idén a Toyota végre megszerzi első, Le Mans-i győzelmét, így azonban, a változások hatására Mike Conway egyáltalán nem biztos ebben, mivel a hosszú egyenesekben a gyenge végsebesség miatt látható hátrányban lesznek.
„Ezekkel az új szabályokkal a szervezők látható előnyt biztosítanak a privát csapatoknak, mivel sokkal szélesebb a mozgásterük. Eddig sem autóztak lassú köröket, most pedig a végsebességük úgy érheti el a 360 kilométer/órát, hogy a mi autónk jó, ha eléri a 340-et” – nyilatkozta Conway a Motorsport.com szaklapnak.
„Ha valóban meglesz ez az előnyük, kifejezetten nehézzé válhat a dolgunk, nincs előre lejátszva a parti. A négykerék meghajtás miatt és a kanyarokból való erős kigyorsítás következményeként még előnyünk van, de a riválisok viszont sokkal több leszorítóerőt használhatnak, mert egy körön több üzemanyagot égethetnek el. A Rebelliontól, Orecától eléggé tartunk” – tette hozzá Conway. Mindenképpen 2005 óta a legkomolyabb esély mutatkozik a privát csapatok számára egy győzelemre. Fernando Alonsónak pedig bizonyára nem lesz jó érzés, hogy ismét visszatérnek majd a hondás emlékek, amikor az autó gyenge pontja a lassú végsebesség.