DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
WEC

Webberék idei első győzelmüket aratták

A címvédő #1-es Porsche nyerte a nürburgringi 6 órás viadalt, megelőzve az egymástól mindössze hat tizedre célba érő két Audit. A pontverseny éllovasai kalandos futam után csúsztak le a dobogóról.

A szezon eddigi része nem alakult túl fényesen a világbajnoki cím birtokosai számára, ám a Nürburgringen, a Le Mans utáni első megmérettetésen végre kijött a lépés az #1-es Porsche számára. A Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard hármas először a hatórás viadal első órájának végén ragadta magához a vezetést, miután utóbbi első etapja két körrel tovább tartott a #7-es Audit kormányzó Marcel Fasslerénél. Ezt követően már csak egy lassú defekt hátráltatta a címvédő gárdát, ám ez sem akadályozta meg őket abban, hogy behúzzák idei első győzelmüket.

Webber_WEC_Nürburgring



A Porsche mögött a két Audi ért célba, akik egészen a leintésig kiélezett csatát vívtak egymással: a #8-as egység végül mindössze hat tizedmásodperccel előzte meg a testvérautót! Pedig utóbbinak nem volt problémamentes a versenye, ahogy a Le Mans-t megnyerő #2-es Porschének sem – igaz, a kettő részben összefügg.

Romain Dumas, Neel Jani és Marc Lieb hármasa számára akkor kezdődött a kálvária, amikor az utolsó előtti órában összeütköztek egy GTE Porschével, amelyért ráadásul őket tartották felelősnek a felügyelők, így még egy áthajtásos büntetést is kiróttak a nyakukba. Ezt követően aztán épp Lottererékkel vívtak kemény csatát, amely során a karosszériájuk is enyhén megsérült – igaz, a pontverseny éllovasai így is beértek a negyedik helyen.

Audik_WEC_Nürburgring

A Le Mans-ban drámai módon elbukó Toyoták ugyanakkor ma nem tudtak méltó kihívói lenni a német gyártóknak, ráadásul mindkét egységüket problémák is sújtották, így az ötödik és hatodik helyen látták meg a kockás zászlót.

Az LMP2-ben a bő egy hónappal ezelőtti 24 órást is megnyerő Signatech végzett az élen a Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes és Stephane Richelmi triónak köszönhetően. A GTE Pro kategóriában kettős Ferrari-siker született: az #51-es egység – Gianmaria Bruni és James Calado – diadalmaskodott a #71-es autó előtt. Ami pedig a GTE Am kategóriát illeti: ott a #98-as Aston Martin bizonyult a legjobbnak Németországban, a Pedro Lamy, Mathias Lauda, Paul Dalla Lana hármassal a volánnál. Folytatás szeptember elején Mexikóban.

A nürburgringi 6 órás végeredménye:

1. LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche 6h01m16.183s
2. LMP1 L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis Audi 53.787s
3. LMP1 M.Fassler, A.Lotterer Audi 54.483s
4. LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche 1m37.324s
5. LMP1 A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima Toyota 1 kör
6. LMP1 S.Sarrazin, M.Conway, K.Kobayashi Toyota 4 kör
7. LMP1 M.Tuscher, D.Kraihamer, A.Imperatori Rebellion/AER 16 kör
8. LMP2 G.Menezes, N.Lapierre, S.Richelmi Alpine/Nissan 16 kör
9. LMP2 R.Gonzalez, B.Senna, F.Albuquerque Ligier/Nissan 16 kör
10. LMP2 R.Dalziel, L.Derani, C.Cumming Ligier/Nissan 18 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: