DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 26. vasárnap
WEC

WEC: Kettős Toyota-siker, égett az Audi

Fantasztikus erődemonstrációt tartott hazai versenyén a Toyota: a japán gyár autói kettős győzelmet arattak Fujiban, így Buemi és Davidson nagyot lépett a bajnoki cím felé.

A Toyota kettős győzelmével zárult a WEC japán fordulója: Sebastien Buemi és Anthony Davidson néhány kört leszámítva végig vezették a hatórás versenyt, így a Nicolas Lapierre-t nélkülöző páros megerősítette vezetését a bajnokság élén. A második helyen a testvérautóval Nakajima, Sarrazin és Wurz végzett. „Nagyszerű siker kettős győzelmet elérni Fujiban. Tudtuk, hogy gyors az autónk, de nem számítottunk ekkora előnyre” – mondta Buemi, aki az első körben veszítette el egy rövid időre a vezetést. Ezt követően, valamivel később Davidson 12 kört töltött Mark Webber Porschéja mögött, de ezután már csak a kiállások idejére cserélt gazdát az első hely.

toyota_fuji_D



A harmadik hely az idén második dobogóját szerző Porschéé lett, a 20-as autót Webber, Bernhard és Hartley hozta be a bronzérmes pozícióba egy kör hátrányban. Pedig nem volt könnyű a helyzetük, a verseny elején defektet kaptak, ezt követően több etapot tettek meg ugyanazokon az abroncsokon, amivel időt veszítettek. A testvérautó negyedik lett, Lieb, Jani és Dumas is elverték mindkét Audit, akiknek ezúttal semmi esélyük sem volt a riválisok ellen.

Lotterer egyébként fantasztikusan rajtolt, az ötödik helyről az élre tört, de túlzott fogyasztása miatt vissza kellett vennie, hiszen ezért megbüntették volna egyébként. Végül ők zártak a hatodik helyen Duval, di Grassi és Kristensen mögött. Buemi és Davidson ezzel jelentős előnyre tettek szert az összetettben, 122 ponttal vezetnek a 96 pontos 1-es autó (Lotterer, Treluyer, Fässler) és a 82 pontos di Grassi és Kristensen előtt.

A legjobb LMP1-L autó ezúttal a „másik” Rebellion lett, Heidfeldék ugyanis 57 kör hátránnyal a legutolsó helyen zárták a versenyt, míg az LMP2 kategória nyertes az első győzelmét szerző Ligier-Nissan JSP2 lett (Pla, Canal, Ruszinov). A GTE Próban az AF Corse ünnepelhette Bruni és Vilander győzelmét, akik mindössze 2,9 másodperccel verték a Rigon és Calado vezette testvérautót. Az amatőrök közt a 96-os dán Aston Martin nyert Thiimmel, Heinemeier Hanssonnal és Poulsennel a volánnál.

A futam végeredménye    
Hely Kategória Csapat Autó Eredmény
1. LMP1 A.Davidson, S.Buemi Toyota 6:00:39.367
2. LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima Toyota 25.627
3. LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche 1 kör
4. LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche 2 kör
5. LMP1 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen Audi 2 kör
6. LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi 3 kör
7. LMP2 R.Rusinov, O.Pla, J.Canal Ligier/Nissan 17 kör
8. LMP2 M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori Oreca/Nissan 17 kör
9. LMP2 K.Ihara, G.Yacaman, A.Brundle Morgan/Judd 20 kör
10. LMP2 S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani Oreca/Nissan 21 kör
11. LMP1 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer Rebellion/Toyota 21 kör
12. LMP2 K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin Oreca/Nissan 24 kör
13. GTE Pro G.Bruni, T.Vilander Ferrari 28 kör
14. GTE Pro D.Rigon, J.Calado Ferrari 28 kör
15. GTE Pro A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees Aston Martin 28 kör
16. GTE Pro J.Bergmeister, R.Lietz Porsche 29 kör
17. GTE Am K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim Aston Martin 29 kör
18. GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard Aston Martin 29 kör
19. GTE Am F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere Porsche 32 kör
20. GTE Am C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi Porsche 32 kör
21. GTE Pro D.Turner, S.Mucke Aston Martin 32 kör
22. GTE Am B.Curtis, J.Bleekemolen, M.Skeen Ferrari 33 kör
23. GTE Pro F.Makowiecki, P.Pilet Porsche 34 kör
24. LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion/Toyota 57 kör
- LMP1 C.Bouchut, J.Rossiter, P.Kaffer Lotus/AER Kiesett
- GTE Am S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini Ferrari Kiesett
- GTE Am G.Roda, P.Ruberti, J.Segal Ferrari Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: