A Toyota kettős győzelmével zárult a WEC japán fordulója: Sebastien Buemi és Anthony Davidson néhány kört leszámítva végig vezették a hatórás versenyt, így a Nicolas Lapierre-t nélkülöző páros megerősítette vezetését a bajnokság élén. A második helyen a testvérautóval Nakajima, Sarrazin és Wurz végzett. „Nagyszerű siker kettős győzelmet elérni Fujiban. Tudtuk, hogy gyors az autónk, de nem számítottunk ekkora előnyre” – mondta Buemi, aki az első körben veszítette el egy rövid időre a vezetést. Ezt követően, valamivel később Davidson 12 kört töltött Mark Webber Porschéja mögött, de ezután már csak a kiállások idejére cserélt gazdát az első hely.
A harmadik hely az idén második dobogóját szerző Porschéé lett, a 20-as autót Webber, Bernhard és Hartley hozta be a bronzérmes pozícióba egy kör hátrányban. Pedig nem volt könnyű a helyzetük, a verseny elején defektet kaptak, ezt követően több etapot tettek meg ugyanazokon az abroncsokon, amivel időt veszítettek. A testvérautó negyedik lett, Lieb, Jani és Dumas is elverték mindkét Audit, akiknek ezúttal semmi esélyük sem volt a riválisok ellen.
Lotterer egyébként fantasztikusan rajtolt, az ötödik helyről az élre tört, de túlzott fogyasztása miatt vissza kellett vennie, hiszen ezért megbüntették volna egyébként. Végül ők zártak a hatodik helyen Duval, di Grassi és Kristensen mögött. Buemi és Davidson ezzel jelentős előnyre tettek szert az összetettben, 122 ponttal vezetnek a 96 pontos 1-es autó (Lotterer, Treluyer, Fässler) és a 82 pontos di Grassi és Kristensen előtt.
A legjobb LMP1-L autó ezúttal a „másik” Rebellion lett, Heidfeldék ugyanis 57 kör hátránnyal a legutolsó helyen zárták a versenyt, míg az LMP2 kategória nyertes az első győzelmét szerző Ligier-Nissan JSP2 lett (Pla, Canal, Ruszinov). A GTE Próban az AF Corse ünnepelhette Bruni és Vilander győzelmét, akik mindössze 2,9 másodperccel verték a Rigon és Calado vezette testvérautót. Az amatőrök közt a 96-os dán Aston Martin nyert Thiimmel, Heinemeier Hanssonnal és Poulsennel a volánnál.
A futam végeredménye | ||||
Hely | Kategória | Csapat | Autó | Eredmény |
1. | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota | 6:00:39.367 |
2. | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima | Toyota | 25.627 |
3. | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche | 1 kör |
4. | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche | 2 kör |
5. | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi | 2 kör |
6. | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi | 3 kör |
7. | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | Ligier/Nissan | 17 kör |
8. | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | Oreca/Nissan | 17 kör |
9. | LMP2 | K.Ihara, G.Yacaman, A.Brundle | Morgan/Judd | 20 kör |
10. | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | Oreca/Nissan | 21 kör |
11. | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion/Toyota | 21 kör |
12. | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | Oreca/Nissan | 24 kör |
13. | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | Ferrari | 28 kör |
14. | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | Ferrari | 28 kör |
15. | GTE Pro | A.MacDowall, D.O'Young, F.Rees | Aston Martin | 28 kör |
16. | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche | 29 kör |
17. | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, N.Thiim | Aston Martin | 29 kör |
18. | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin | 29 kör |
19. | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Porsche | 32 kör |
20. | GTE Am | C.Ried, K.Bachler, K.Al Qubaisi | Porsche | 32 kör |
21. | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin | 32 kör |
22. | GTE Am | B.Curtis, J.Bleekemolen, M.Skeen | Ferrari | 33 kör |
23. | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche | 34 kör |
24. | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion/Toyota | 57 kör |
- | LMP1 | C.Bouchut, J.Rossiter, P.Kaffer | Lotus/AER | Kiesett |
- | GTE Am | S.Wyatt, M.Rugolo, A.Bertolini | Ferrari | Kiesett |
- | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, J.Segal | Ferrari | Kiesett |