Korábban sok kritika érte a spanyol ászt amiatt, hogy a tavalyi Le Mans-i 24 órás viadalon a valódi rivális nélkül rajthoz álló Toyota szándékosan alakította úgy az eseményeket, hogy a Fernando Alonso által fémjelzett trió végezzen elsőként a versenyen, mivel ennek sokkal jobb a kereskedelmi értéke. Igaz, a kétszeres világbajnok ott sem kullogott éppen az utolsó között, éjszaka például egészen figyelemre méltó etapokat futott.
Az elmúlt hétvégén a heves esőzés (és a piros zászló) miatt jóval rövidebbre sikeredett Daytonai 24 óráson az adatok egyértelműen bizonyítják, hogy nem csak egyike volt a győztes csapat tagjainak, hanem ő volt „a pilóta”, aki gyakorlatilag megnyerte a 10-es számú Wayne Taylor Racing számára a versenyt.
Számtalan olyan futamot teljesített karrierje során, amire igazán büszke lehet, ez biztosan ezek közé fog tartozni. A számok azt bizonyítják, hogy daytonai teljesítménye egészen elképesztő volt, a wtf1 szakportál ki is emelte azokat a sarokpontokat, amik ezt alátámasztják.
Alonso a 9. helyen vette át az autót, amikor két óra elteltével először volán mögé ülhetett. Mikor első bokszutcai látogatását megtette, már a negyedik pozícióban állt, majd csakhamar a harmadikra jött fel. Kicsit később két körre volt szüksége ahhoz, hogy először a második helyen álló Acura-pilótát, Helio Castronevest maga mögé utasítsa, majd alig egy körrel később ugyanezt tette a Mazdát irányító Rene Rasttal.
Húsz másodperccel húzott el a mezőnytől, mindezt kétszer is végrehajtotta. Körönként több, mint egy másodpercet adott az üldözőknek, leginkább forgalomban autózott sokkal jobban, mint a riválisok. Egy biztonsági autós időszak miatt előnye semmivé foszlott, ám Alonso egy pillanatig sem aggódott, az újraindítás után ismét húsz másodpercre növelte előnyét.
A DPi mezőnye általában meglehetősen szoros, Alonso azonban átlagban úgy vezetett a második helyezett előtt tizenhárom másodperces előnnyel, hogy a második és a nyolcadik helyezettet mindössze tizenöt másodperc választotta el egymástól.
Negyedik helyen vette át a versenyautót, amikor rákezdett az eső. Azonnal felvette a ritmust, körönként mindenkinél két teljes másodperccel gyorsabb köröket autózott, alig néhány kör után már a második helyre ugrott előre. Egy jól időzített bokszutcai kiállást követően pedig már az élen találta magát. Miután újra az élre állhatott, több olyan szegmens is akadt, amikor 3-5 másodpercet adott az üldözőknek, mindig remekül érezte, mennyi víz van a pályán, meddig mehet a határon.
Ennek eredményeképpen harmincöt percnyi esős vezetés után 50 (!) másodperces előnyt épített ki, az adatok szerint egyetlen rosszul sikerült köre sem akadt, egyenletesen tartotta elképesztő tempóját. Ha a 4-es Corvette nem karambolozik, jó eséllyel az egész mezőnynek kört adott volna. Így azonban rendre elveszett a többször is kiépített hatalmas előny.
Amikor Alonso érzékelte, hogy már nagyon veszélyes mennyiségű víz áll a pályán, jelezte ezt rádión és a verseny leállítását kérte. Pedig ekkor a második helyen állt, a versenyt vezető Felipe Nasrt szorongatva. A brazil végül hibázott egy kanyarban, Alonso átvette a vezetést, tíz perccel később pedig leállították a versenyt. Ha csak egy negyedórával is hamarabb történik mindez, nem a Cadillac győz.