DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 11. csütörtök
USA

Schumacher elhagyta az Alpine-t, irány az IndyCar?

Mick Schumacher két szezon után elhagyja az Alpine WEC-csapatát, és sok jel mutat arra, hogy a korábban vele kapcsolatban emlegetett IndyCar-szerződés lehet a következő lépés.

Mick Schumacher két év után távozik az Alpine endurance-csapatától, amellyel dobogós helyezéseket is szerzett a WEC-ben. Ezzel együtt a korábbi találgatások új erőre kaptak: Schumacher az IndyCar felé fordulhat, ahol a Rahal Letterman Lanigan Racing tűnik a legkomolyabb kérőnek. A német pilóta tesztje után a csapatnál megnyílhat az út előtte a 2026-os IndyCar-bemutatkozás felé.

Schumacher, aki tavaly egy, majd idén két dobogót szerzett az Alpine WEC-csapatával, rövid, de kedves üzenetben búcsúzott: „Nagyon hálás vagyok az elmúlt két évért az Alpine Endurance Teamnek. Rengeteget tanultam a pályán és azon kívül is, és köszönök mindent azoknak, akik ennek részesei voltak. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre nézve.”

mick-schumacher-2025



Az Alpine hasonló hangnemben reagált saját közleményében: „Nagyszerű közös emlékeken osztoztunk az elmúlt két évben. Köszönjük a kemény munkát, az elhivatottságot és minden hozzájárulást, Mick. Sok sikert kívánunk a továbbiakhoz.”

A háttérben eközben már hónapok óta lehet hallani találgatásokat Schumacher jövőjével kapcsolatban. A versenyzőt eleinte egy kettős Cadillac-szerepvállalással hozták összefüggésbe: WEC-szereplés a JOTA Cadillac színeiben, valamint tartalékpilótai feladatok a gyár Formula–1-es programjában.

mick-schumacher-2024-2

Októberben azonban fordulat következett. Schumacher IndyCar-tesztet teljesített a Rahal Letterman Lanigan Racingnél, és nyíltan beszélt arról, mennyire vonzó számára az amerikai sorozat. A teszt meglepően pozitív visszhangot kapott, s egyre többen vélték úgy, hogy a német pilóta komoly eséllyel igazolhat az RLL kötelékébe.

A csapatnál Graham Rahal helye biztos a 2026-os szezonra, Louis Foster pedig frissen hosszabbított szerződést. Devlin DeFrancesco jövője azonban jóval bizonytalanabb: a kanadai ugyan többéves megállapodást kötött a 2025-ös szezon előtt, ám nem sikerült bejuttatnia a 30-as rajtszámú autót a Leader’s Circle-be, ami erősen csökkenti az esélyeit a maradásra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: