2008 - Crashgate
Minden szingapúri emlékünk alfája és omegája, amely megadta a kezdőlökést a városállam nagydíjának. A sztorit mindenki ismeri, így csak címszavakban: ifjabbik Nelson Piquet, Flavio Briatore és Pat Symonds a verseny előtt kifundálták, hogy a brazil pilóta a verseny során, Alonso bokszkiállását követően falhoz csapja autóját, nyerő helyzetbe hozva ezzel a spanyolt. Mint a mesében, minden így történt, Alonso pedig az első Renault-győzelmet aratta 2006 óta. Egy évvel később azonban felcsaptak a hullámok, Piquet kitálalt, Briatorét és Symondsot kiebrudalták az F1-ből, a Renault-t pedig törött szárnyú madárként versenyezhetett tovább (Az ügy részleteiről Retro-rovatunk két héttel ezelőtti írásában emlékeztünk meg bővebben).
2008 - Massa és a töltőcső
A másik olyan eset, amely az emlékezetünkbe égett Szingapúrról: a versenyt addig vezető Felipe Massa Nelson Piquet balesete után bokszkiállásra adta a fejét, de olyannyira vissza akart sietni a pályára, hogy kiszakította a tankolócsövet a helyéről. A ferraris srácok kétségbeesetten szaladtak a bokszutca végén veszteglő brazil felé, a mclarenesek gunyoros kacajával kísérve. Massa a mezőny végére esett, ahonnan ezen a pályán „csak” csalással lehetett felzárkózni…
2009 - Grosjean és a „Piquet-kanyar”
Ahogyan fentebb írtuk, nem sokkal a Szingapúri Nagydíj előtt derült fény az egy évvel korábban történtekre - a főszponzor ING rövid úton lelépett az enstone-iaktól, sokak derültségére pedig a Piquet helyére érkező Romain Grosjean ugyanúgy és ugyanott ütközött a falnak, mint egy elődje annak idején. A hétvége egyetlen pozitív kicsengése az volt, hogy Fernando Alonso harmadik helyével megszerezte a Renault első és egyetlen 2009-es dobogóját - melyet később patrónusának, Flavio Briatorénak ajánlott.
2009 - Véget ér Heidfeld „veretlenségi” sorozata
Adrian Sutil a Toro Rosso újoncára, Jaime Alguersuarira fente a fogát, de a 21. körben, a 14-es kanyarban, túlzottan optimista kísérlete után megforgatta autóját. Sokan megálltak volna, ő azonban lendületből próbált továbbindulni, de a Force India orrával éppen elkapta az előtte elhaladó Nick Heidfeld BMW-jét. Amíg Sutil tovább ment, a mönchengladblachi 41 befejezett verseny után volt kénytelen a pálya szélére parkolni.
2010 - Schumacher támad - 1. rész
Visszatérő éve nem sok mosolyt csalt a hétszeres bajnok arcára, többször inkább hátrafelé lépdelt a sorrendben, és számára kvázi ismeretlen területen, a középmezőnyben kellett megvívnia csatáit. Ennek itta meg a levét Szingapúrban, ahol túlzottan optimista manőverrel tessékelte ki a Sauberhez éppen visszatért Nick Heidfeldet a pályáról.
2010 - Kovalainen felcsap tűzoltónak
A finn versenyző a 2010-es futam egyik leglátványosabb jelenetét produkálta azzal, hogy az utolsó körben lángcsóvát húzva felrobbant mögötte a Cosworth-motor. Ő azonban nem volt rest, kiugrott a célegyenesben parkoló Lotusból, az egyik pályabírótól kölcsön kérte poroltóját, hogy amolyan északi hidegvérrel saját kezébe vegye az irányítást.
2011 - Massa és Hamilton - ki tudja, hányadszor?
2011 nem csak Sebastian Vettel tarolásáról maradt emlékezetes, hanem arról is, hogy a 2008-as címért küzdők úton-útfélen megtalálták egymást. Mindketten a 12. körben ejtették meg első bokszkiállásukat, de egy fordulóval később ismét jöhettek a pitre: Hamilton a hetes kanyarban próbált beesni Massa mellé, de összekoccantak, amit a brazil jobb hátsója, és a mclarenes első szárnya bánt. Emellett az is emlékezetes volt, amikor a verseny utáni interjúk után Massa megveregette Hamilton vállát, ezt mondva: „Szép munka!”
2011 - Schumacher támad - 2. rész
A német legenda ismét egy Sauberrel, ezúttal az újonc Sergio Perezzel akadt össze, most viszont ő húzta a rövidebbet. Schumacher a hetes kanyarban próbálta meg körbeautózni riválisát, a mexikói azonban egy leheletnyivel hamarabb fékezett - a Mercedes ugratót fett a fekete-fehér autón, és komoly erővel csapódott a védőfalba. Ez az eset komolyan felvetette, hogy az egykor dicső világbajnok képességei megkoptak az évek során.
2012 - Schumacher támad - 3. rész
Úgy tűnik, az egykor szebb napokat megélt pilótának nem jött be a „korona gyémántja”: Heidfeld és Perez után 2012-ben Jean-Eric Vergne-t nézte ki magának. Miután a Narain Karthikeyan balesete miatt beküldött biztonsági autó elhagyta a pályát a 38. körben, Schumacher elfékezte magát az ötös kanyarban, és nyílegyenesen belecsattant a Toro Rossóba. A francia pilóta halvány jelét sem mutatta bosszúságnak, inkább örömmel vette, hogy minden idők legsikeresebb pilótája meglapogatja a vállát, bocsánatot kérve. Így múlik el a világ dicsősége…
2013 - Taxi!!!
A különösebben eseménytelen futam végén Mark Webber lángoló autóval adta fel a versenyt, a tiszteletkörben pedig beszaladt a pályára, hogy a bokszba vezető utat Fernando Alonso Ferrariján tegye meg. A rajongók szíve biztosan nagyot dobbant, de a Nemzetközi Automobil Szövetség nem volt ennyire romantikus: mindkét pilótát megrovásban részesítették, és mivel az ausztrálnak ez volt a harmadik az évben, 10 helyes rajtbüntetést kapott a Koreai Nagydíjra.