DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek

Symonds

A hidrogénhajtás lehet az F1 jövője?

Hamarosan világbajnoksága lehet a hidrogénhajtású autóknak, s a Le Mans-i győzelmekért harcolhatnak – az F1 még messze jár ettől, de a királykategória is helyet kapott a hidrogén-munkacsoportban.

részletek

Retro – Kirobban az F1 legnagyobb botránya

2009. szeptember 4-én közölte hivatalosan az FIA, hogy a Renault-nak felelnie kell Nelson Piquet vádjaira. Innen még hosszú út vezetett Flavio Briatore 12 nappal későbbi távozásáig.

részletek

Ez lenne az aktív aerodinamika célja

2026-tól kezdve akár a DRS mellett is alkalmazhatnának aktív aerodinamikát az autókon, Pat Symonds, az F1 technikai vezetője pedig elmagyarázta, ez miért lesz hasznos az előzések során.

részletek

Pat Symonds odamondott a költséglimit miatt „nyafogó” csapatfőnököknek

Az F1 technikai igazgatója a költséglimitről és a közvéleményt erőteljesen megosztó sprintfutamokról is pozitív és határozott véleményt fogalmazott meg.

részletek

Versenynaptár, Hamilton bérigénye, durva kéztörés – keddi hírek

Nem tartják meg a Kínai Nagydíjat, az első MotoGP-csapatbemutató, Frijns négy kézcsontja is eltört a Formula-E-balesetben. Január 17. motorsporthírei egy helyen.

részletek

Lebeszélték a nyugdíjról Ross Brawn jobbkezét

Eredetileg az F1 műszaki igazgatója, Pat Symonds is befejezte volna idén: de Stefano Domenicali meggyőzte, hogy maradjon és működjön közre a 2026-as szabályok kidolgozásában.

részletek

Ezért kellettek az új F1-es motorszabályok

A 2026-tól érkező erőforrások egyértelműen az új beszállóknak kedveznek, de a sportág mégis nehezen fogadja, ha valaki tényleg plusz csapatként érkezne.

részletek

A Mercedes és Aston lepte meg legjobban a szabályalkotókat

Pat Symonds vezette a stábot, amely kidolgozta a 2022-es új aerodinamikai szabályokat: a mérnök arról beszélt, bejött számításuk és az autók változatosabbak lettek.

részletek

„Az FIA túlreagálta a pattogás problémáját”

Az F1 technikai igazgatója szerint a csapatok maguktól is megoldották volna a delfinezés jelenségét, csak a Mercedes panaszkodása megtette a hatását.

részletek

Mi lesz Ross Brawn mérnökeinek sorsa?

A Liberty Media saját mérnökcsapatot alkalmaz Pat Symonds és Ross Brawn irányítása alatt, de a szakemberek átkerülhetnek az FIA-hoz: a hírek szerint egy angliai irodát hoznak létre számukra.

részletek

A 2022-es szezonban javulnak az autók esőben?

Az F1 illetékesei tanulmányt készítenek arról, a jövő évi autók hogyan viselkednek a spáihoz hasonló körülmények közt – Fernando Alonsótól már kaptak is egy érdekes tippet, árulta el Ross Brawn.

részletek

Aktív aerodinamika jöhet 2025-től az F1-ben

A Formula-1 technikai igazgatója, Pat Symonds szerint mindenképpen csökkenteni kell az autók üzemanyag-fogyasztását, ennek pedig egyik módja az aktív aerodinamika használata lehet.

részletek