A dupla hétvégék közötti keddek sajátossága, hogy elsősorban ez a nap jelenti az átmenetet a még tisztán az elmúlt nagydíjra koncentráló hétfő és az arccal már a hétvége felé forduló szerda között.
Ennek megfelelően napi összefoglalónkban éppúgy szerepet kapnak imolai és monacói témák, de az élre nem ezek egyike kívánkozik, hanem egy nagy átigazolás bejelentése: néhány órával az első sajtóhírek után kiderült, hogy az Andretti leszerződtette az F1 vezető technikai igazgatóját, Pat Symondst, aki kertészkedési szabadsága után áll munkába a sportág által elutasított csapatnál.
FormulaPlusz rovatunk mai írásában az imolai futamra tekintettünk vissza, és azt fejtegettük, hogy vajon minek köszönhetően tudta a verseny végén Lando Norris utolérni Max Verstappent – azzal kapcsolatban pedig olvasóink véleményét kértük, hogy vajon Norris képes lehet-e világbajnoki harcra kényszeríteni Max Verstappent.
Ez a téma természetesen a Formula Podcast futamértékelő adásában is szerepet kapott sok más mellett: a versenyhétvége eseményei mellett a pilótapiacra is kiemelt figyelmet fordítottunk a műsorban, köszönhetően Mészáros Sándor kollégánk helyszíni információinak.
Ha már pilótapiac, természetesen a témában cikkeink is voltak ma: Sebastian Vettel úgy nyilatkozott, hogy „nem úgy néz ki”, hogy visszatérhet még a királykategóriába, a Haas csapatfőnöke elismerte, hogy Magnussenen kívül más opció is vannak, így a dán versenyzőnek meg kell küzdenie a helyéért, Toto Wolff pedig arról beszélt Andrea Kimi Antonelli kapcsán, hogy a korábbi hírekkel ellentétben nem akarja siettetni védence F1-es debütálását.
Az Audi is buzgón keresi másik versenyzőjét a már bejelentett Nico Hülkenberg mellett: a különböző értesülések szerint négy B-terve is van arra az esetre a négykarikásoknak, ha nem sikerül megszerezni Carlos Sainz aláírását – de úgy tűnik, a jelenlegi két pilóta, Bottas és Zhou nincs a jelöltek között.
A Ferrari, mellyel kapcsolatban felmerült, hogy „történelmi” bónuszát csak csökkentett formában tarthatja meg az új Concorde-megállapodás keretei között, nem feltétlenül elégedett azzal, ami Imolában történt, éppen ezért fel akarják pörgetni a fejlesztéseket, de Fred Vasseur csapatfőnök rámutatott, hogy nincs még lefutva a szezon.
Még kevesebb oka van az elégedettségre az Aston Martinnak, akik fejlesztett autója nehezebben vezethető lett – Mike Krack csapatfőnök erre vezeti vissza Fernando Alonso imolai hibáit. A Williamsnek szintén nehéz hétvégéje volt a San Marinó-i Nagydíjon, a grove-iak bokszcsapata is hibázott, ennek kapcsán Alex Albon elmesélte, miért tett meg egy teljes kört egy rosszul rögzített kerékkel.
Még három sztori a Red Bull háza tájáról: az Adrian Newey ügyeit menedzselő Eddie Jordan „az életére esküszik”, hogy nem állapodtak meg a Ferrarival, ugyanis Newey még nem is tudja, mit akar csinálni, Helmut Marko arról beszélt, hogy rég nem volt ennyire nehéz versenyünk, mint az imolai, míg Christian Hornernek Toto Wolff ismét keményen visszaszólt, ezúttal azon állítás kapcsán, hogy 220-an hagyták ott a HPP-t az RBPT-ért, azaz a Mercedes motorrészlegét a Red Bulléért.
Monacóra előretekintve alighanem a nap legfontosabb témája a McLaren Ayrton Senna előtt tisztelgő különleges festésének bemutatása volt, mi pedig szokás szerint a hétvége teljes programjának közzétételével kezdtük meg a hangolást a soron következő versenyhétvégére.