Az Aston Martin is azon istállók közé tartozott, amelyek számos fejlesztést bevetettek a 2024-es Formula-1-es idény első európai állomásán: többek között egy új első szárnyat is láthattunk tőlük az Emilia-romagnai Nagydíjon.
Az újítások azonban szemlátomást nemigen működtek az AMR24-esen, ahogy arra Lance Stroll is utalt még szombaton. Fernando Alonso hosszú ideje legpocsékabb hétvégéjét produkálta a Q1-es kieséssel és azzal, hogy utolsóként ért célba, míg Stroll sem jutott be az időmérő utolsó szakaszába, viszont legalább felkapaszkodott a kilencedik pozícióba.
Ami viszont még szembetűnőbb volt, hogy Alonso több hibát is elkövetett, a leglátványosabbat a szombati harmadik szabadedzésen, ahol megtörte az autót a Rivazzában, ami után az Aston Martin szerelőinek keményen kellett dolgozniuk, hogy összerakják azt a kvalifikációra. Mike Krack csapatvezető szerint a spanyol hibái arra utalnak, hogy nehezen vezethetővé vált a 2024-es versenygépük:
„Imolában nehéz a dolgod, ha onnan indulsz, ahonnan mi indultunk. Két pontot szereztünk, szerintem az egy jó végeredmény, ez azt mutatja, hogy az autó még mindig képes dolgokra” – kezdte értékelését Krack a Motorsport.com hasábjain.
„Ugyanakkor azt is láttuk, hogy nehéz vezetni. Néhányszor lesodródtunk a pályáról a hétvége során. Különösen a szombati érintett hátrányosan minket, mert onnantól már hátrányban voltunk.”
„Többet akartunk tanulni, ezért döntöttünk úgy, hogy a bokszutcából rajtolunk és változtatunk az autón, hogy megnézzük, könnyebben vezethetővé tudjuk-e tenni. Jobban akartunk teljesíteni, mint ahogy sikerült, de ezt némileg kompromittálták az előző napi események is.”
Krack további fejlesztéseket sürget annak érdekében, hogy orvosolják a gondjaikat, és újra célba vehessék a négy élcsapatot: „Nem vagyunk elégedettek a két ponttal, ez világos. De mások is hoznak fejlesztéseket, úgyhogy ez mindig egy relatív játék. Kemény ez , nem szabad alábecsülnünk. Azt hiszem, egyetlen csapatot leszámítva mindenki egy listányi fejlesztést hozott ide, úgyhogy ez megmutatja, mennyire versenyképes a mezőny. Tényleg tovább kell nyomnunk és további újításokat hoznunk.”