DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Rali

WRC: Mi állhat Mikkelsen montés szenvedése mögött?

„Teljesen más egy Rally1-es autót vezetni” – mondja erről Vincze Ferenc, a Formula Shakedown című műsorának szakértője.

2019 óta először állhatott rajthoz WRC-futamon csúcskategóriás autóval Andreas Mikkelsen: a hétvégi Monte-Carlo Ralin térhetett vissza a legjobbak közé azt követően, hogy a Hyundainál annak idején elveszítette a helyét.

A norvég klasszis ebben az időszakban két WRC2-es világbajnoki címet és egy Európa-bajnoki címet nyert Rally2-es autóval, de a montés visszatérés elmaradt a várakozásoktól: nem is a hatodik hely az, ami csalódást keltő, inkább az élmezőnyhöz képest viszonyított lemaradása.

Végül öt és fél percet, kilométerenként egy másodpercet kapott a futamot megnyerő csapattársától, Thierry Neuville-től, és bár a szárazabb, egyszerűbb pályákon viszonylag közel tudott lenni, de a nehezebb részeken néha kilométerenként másfél-két másodpercet is veszített.

A vasárnapi napi pontokból egyedül ő nem részesült a Rally1-es versenyzők közül – de vajon mi állhat a kissé csalódást keltő visszatérés mögött?

mikkelsen_1



„Ő amúgy nagyon jó pilóta” – mondta a Formula.hu Shakedown című műsorában állandó szakértőnk, a kétszeres magyar bajnok és Európa-bajnoki dobogós Vincze Ferenc.

„Én soha nem vezettem még ilyen Rally1-es autót, de a vezetési stílusokból én azt látom, hogy teljesen másképp kell őket vezetni (a Rally2-esekhez képest) a hibrid és a magas leszorítóerő miatt is. Nem feltétlenül ugyanúgy kell megkezdeni vele egy kanyart és ugyanúgy kell kigyorsítani, és erre szerintem ő még nem érzett rá ilyen rövid idő alatt.”

Mikkelsen egyetlen napot tesztelhette a hibrid Rally1-es Hyundait, és már ott is látszott, hogy kissé bizonytalanul vezeti, ami az egész futamon kitartott egy-egy átmeneti részt leszámítva – ráadásul többször hátráltatta egy ALS-hiba is, ami miatt az i20 meg-megtolta az orrát a kanyarok bejáratánál. Mivel csak félszezont teljesít, így a hiba nem férhet bele nála: saját bevallása szerint ezért is döntött inkább az óvatosság mellett.

„Azt gondolom, hogy pilótaként tényleg nagyon gyors, és nem kellene, hogy ekkora különbség legyen közte és az élmenők között. De az is lehet, hogy nagyon-nagyon csak célba akart érni, és semmiképp sem akarta bedobni valahova az autót, ugye ez volt az első versenye, amin visszatért. Kapott ezért pontokat, igazából tényleg az időkülönbség az, ami aggasztó lehet számára, de lehet, hogy tudja, hogy ez miért van” – összegzett Vincze.

Hogy Vincze Ferenc szerint Ott Tanaknak vagy éppen Elfyn Evansnek aggódnia kell-e a Monte eseményei és eredménye miatt, az kiderül Shakedown című műsorunk első adásából – nézzétek meg a YouTube-on és iratkozzatok fel a csatornánkra:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: