Délelőtt négy gyorsasági szakaszt rendeztek, délután ugyanezeket fogja még egyszer teljesíteni a rali-világbajnoki mezőny. A napot a VW gyári csapat norvég pilótája, Andreas Mikkelsen kezdte az élről, előny nagyjából 19 másodperc volt Thierry Neuville (Hyundai) és Mads Östberg (Citroen) előtt, de ami ennél is fontosabb, 24,7 mp. csapattársával, a vb-címvédő Ogier-vel szemben.
Az éllovas jól kezdte a napot, hiszen a 11. szakaszt megnyerte, 27,3 mp-re növelve előnyét Neuville, 30,7-re Ogier és 1 perc 5 mp-re a hibázó Östberg előtt. A következő három gyorsaságit viszont már Ogier nyerte, aki ennek ellenére még a 14. szakaszt is jó 20 mp-es hátrányból kezdte meg Mikkelsenhez képest, mivel addig a norvég is hiba nélkül volt képes tartani erős tempóját.
A délelőtti utolsó gyorsaságin azonban Latvala, Ogier és Östberg után ő is hibázott, és noha egy aprócska rontásról volt csupán szó, ám rossz helyen történt, így a forgolódás több időt vett igénybe, és előnye 1,7 mp-re olvadt Ogier-vel szemben. Neuville – az élmezőny egyetlen tagja, aki még nem hibázott – is ott van szorosan a nyomukban, mindössze 12,4 mp-es hátránnyal, úgyhogy a verseny több mint nyitott, és akár még a Hyundai is okozhat komoly meglepetéseket!
„Egy picit érintőre vettem az egyik hófalat, és megforogtam” – mesélte a 14. szakasz céljában Mikkelsen, majd hozzátette: „Ez egy nagyon szűk részen történt, így sok időbe telt, mire megfordultam. Szerencsétlen eset. Kemény meccs lesz délután, de mindent beleadok majd, hogy magam mögött tartsam Sebastient.”
Ami a tegnap 8,5 percet veszítő Latvalát illeti, ő három második hellyel kezdett ma, a 14. szakaszon viszont ismét rontott, újból a hófal fogságában került, aminek folytán jó 50 másodpercet veszített.
Jó hír lehet a verseny izgalmai szempontjából, hogy Robert Kubica tegnapi műszaki problémája már a múlté, és a lengyel nyomban rá is talált egy viszonylag erős tempóra: eddig három 6. és egy 10. hellyel büszkélkedhet ma a szakaszok tekintetében.
Svéd Rali, az állás a 14. szakasz után: 1. Mikkelsen (VW): 1:52.08.3s, 2. Ogier (VW): +1.7, 3. Neuville (Hyundai): +12.4, 4. Ostberg (Citroen): +51.2, 5. Tanak (Ford): +1:27.0.