A nap fő eseményét, az időmérőt megelőző harmadik szabadedzésen élre állt Oscar Piastri, az ausztrál három századmásodperccel maga mögé tudta a pénteket uraló Norrist. Charles Leclerc négy tizedmásodperc hátrányban volt harmadik, Verstappen továbbra is a középmezőnyben küszködött. Az utolsó edzés összefoglalója itt olvasható vissza – ekkor még úgy nézett ki, a McLaren tarolni fog a kvalifikáción.
Ezt követően meglepetés született a 40. Magyar Nagydíj időmérőjén: Charles Leclerc váratlanul mindkét McLaren-pilótát megtréfálta az utolsó szakaszban, és megszerezte a pole-t a Ferrarival! Oscar Piastri a második, Lando Norris a harmadik rajthelyet szerezte meg. Max Verstappen csak a nyolcadik, miközben Lewis Hamilton már a Q2-ben búcsúzott. Az időmérő eseményeiről itt írtunk.
Leclerc: Életem legváratlanabb pole-ja
Charles Leclerc maga sem érti, hogyan kötött ki a Magyar Nagydíj pole-pozíciójában szombat délután: mindenféle erre mutató előzmény nélkül, a Q3 legvégén futotta meg a McLareneket túlszárnyaló 1:15,372-es köridőt.
„Én ma semmit nem értek a Formula-1 működéséből. Őszinte leszek, az egész kvalifikáció extrém volt, és nem túlzok az extrémmel” – kezdte nyilatkozatát Leclerc. „Nehéz volt a Q2-be jutás, majd a Q3-ba jutás is. A körülmények változtak egy kicsit, minden trükkösebbé vált, én pedig a harmadik helyet céloztam meg egy tiszta körrel. A nap végén pole-pozíció lett belőle. Egyértelműen nem számítottam rá.” A monacói teljes nyilatkozata itt olvasható el.

A McLarenek a körülményekre és szélre hivatkoztak
Oscar Piastri szerint a szélviszonyok megváltozása játszott leginkább közre abban, hogy nem érezte annyira komfortosan magát a hungaroringi kvalifikáció utolsó felvonásában – de azért a második rajthelyet így is erősnek érzi vasárnapra. Ezeket mondta el Piastri a parc fermében.
Piastrihoz hasonlóan a széllel magyarázta Lando Norris McLaren Q3-as visszaesését, de úgy érzi, vasárnap jobb tempójuk lehet a Ferrarinál. Norris nyilatkozata.
Összefog a két McLaren Leclerc ellen? Oscar Piastri elképzelhetőnek tartja a megosztott stratégiát a McLaren részéről a pole-pozíciós Charles Leclerc elleni harcban a Magyar Nagydíjon, de kiemelte: mindkét versenyző győzni akar, mégpedig saját jogon. Lando Norris eközben arról beszélt, Leclerc versenyek óta a McLaren fő kihívója, és a ferraris az egyedüli, aki képes lehet felvenni a harcot a konstruktőri éllovas istálló autóival vasárnap. Ezeket mondták még vasárnapi kilátásaikról a mclarenesek.

Alonso ötödik rajtkockában, Hamilton mélyponton
A Hungaroring nyomvonalának és karakterisztikájának tudja be Fernando Alonso, hogy eddig meglepően erősen szerepel az Aston Martin a 40. F1-es Magyar Nagydíj hétvégéjén. A spanyol azt is elárulta: izomszakadással küzd a hátában, de a nyári szünetben ki tudja majd pihenni magát – így összegzett az időmérő egyik meglepetésemberének számító spanyol.
Lewis Hamilton a Q2-es kiesést követően haszontalannak nevezte magát és még az az extrém kijelentés is elhangzott részéről, hogy a Ferrarinak versenyzőt kellene cserélnie. Nem érzi jól magát és úgy gondolja, semmi sem segítene: a baj vele van, nem az autóval, amely pole-pozíciót szerzett. A meghökkentően negatív megszólalás itt található meg.

A szabadedzések után már nem sokkolta az időmérős nyolcadik helye Max Verstappent a Hungaroringen: elmondása szerint bármit is próbáltak változtatni a Red Bullon, egyszerűen semmi sem működött, semmi sem mutatott irányt számukra, hogy merre kell haladniuk. Részletek.
Az utolsó kanyarban elkövetett hibáján múlhatott a pole-pozíció George Russell szerint, aki ugyanakkor hangsúlyozta: a körülmények változása alighanem nekik kedvezett a hungaroringi időmérő végén. A régebbi futóműre való visszaváltás működik – és épp ezért bosszús Andrea Kimi Antonelli is a Q2-es búcsú miatt. Mercedes-megszólalások szombatról.
Bottas visszatérése és a Ferrari győzelmi reményei
A pályán zajló eseményeken kívül írtunk még arról, hogy Valtteri Bottas célja, hogy augusztusban, a nyári szünet során eldőljön jövője: visszatérhet-e a Formula-1-be. Hosszú és rövid távú lehetőségre is nyitott – ez célzásként értelmezhető a Cadillac és Alpine érdeklődésére. Bottas megszólalása itt olvasható.

John Elkann hisz benne, hogy ha mindenki jól dolgozik együtt – beleértve a napokban hosszabbító csapatfőnököt, Fred Vasseurt –, akkor a Scuderia visszatérhet az F1 csúcsára. Ezeket mondta el a Ferrari-elnök.
Hiába a botrányos taktikázás, 2026-ra is marad a „Monaco-szabály”: a jövő évi F1-es sportszabályzatba is bekerült a Motorsport Világtanács friss elektronikus voksolása után az a paragrafus, amely kötelezően három szett gumi használatát írja elő a Monacói Nagydíjon. Több információ itt olvasható.
Thai győzelem az F3-ban, Red Bull-os siker az F2-ben
Tasanapol Inthraphuvasak révén thai győzelem született a Formula-3 sprintfutamán a Hungaroringen, a McLaren támogatottja szépen küzdötte fel magát a dobogóra. Camara riválisai nulláztak, karnyújtásnyira a bajnoki címtől a brazil. Összefoglaló.
Egy Red Bull-junior és egy McLaren-támogatott zárt a Formula-2 sprintfutamának első két helyén Mogyoródon Pepe Martí és Alex Dunne személyében. A bajnoki küzdelem tovább fokozódik, szinte semmi sem választja el egymástól a top ötöt. Az F2-es futam eseményeiről itt írtunk.
Káoszosnak érzi a Formula-2-t az első teljes idényében nagyszerűen teljesítő Williams-junior, Luke Browning. A brit a Hungaroringen mesélt a Formula.hu-nak tapasztalatairól és F1-es élményeiről. Az interjú itt található meg.
