Az utolsó kanyarban elkövetett hibáján múlhatott a pole-pozíció George Russell szerint, aki ugyanakkor hangsúlyozta: a körülmények változása alighanem nekik kedvezett a hungaroringi időmérő végén. A régebbi futóműre való visszaváltás működik – és épp ezért bosszús Andrea Kimi Antonelli is a Q2-es búcsú miatt.
A fő szenzációt Charles Leclerc pole-ja okozta szombaton a 40. F1-es Magyar Nagydíj időmérőjén, de valójában Russell sem volt messze attól, hogy meglepetést okozzon: mindössze 53 ezreddel maradt el a ferraris monacóitól. Ráadásul a brit alatt az utolsó kanyarban megingott a Mercedes…

„Igen, azt gondolom, igen” – felelte arra a kérdésre Russell, hogy ezen a hibán úszott-e el a rajtelsősége. De vajon mennyit hagyott ott a pilóta? „Három tizedet.”
„Sokat változott a szél, feltámadt” – adott a McLaren-pároséhoz hasonló magyarázatot a Mercedes-pilóta. „Az a kanyar teljesen más volt, mint a Q2-ben, de reagálnom kellett volna rá. Tudtam, hogy más a szél, és egyszerűen sokkal kisebb leszorítóerőm volt abban a kanyarban.”
„De ez a valóság, reagálnom kellett volna rá, és ez került sokba nekem ma. De bárkivel beszélhettek, mindenki el fogja mondani, miért maradt le a pole-ról, mivel senki sem a Q3-ban futotta a legjobbját.”
„Zavaros volt a Q3. Mi léptünk vissza a legkisebbet a Q2-hez képest, csak egy tizeddel voltam lassabb. Charles két tizeddel, Fernando szintén kettővel, a McLarenek hattal. Nem fogom elragadtatni magam a Q3-as teljesítmény miatt, mert a hétvége többi része nem volt ennyire zökkenőmentes. Ráadásul Kimi ki is esett a Q2-ben.”

Működik a visszafejlesztés
A Mercedes kapcsán fontos megemlíteni, hogy a mogyoródi hétvégére visszaváltottak az Imola előtt használt hátsó futóműre. És úgy tűnik, ez a visszafejlesztés bevált – de vajon miért nem észlelték hamarabb, hogy nem működik az újítás?
„Úgy gondolom, annyira összetett a Formula-1-be, mert még ha pontosan ugyanolyan is az autód, lehetsz az egyik pályán gyors, a másikon meg lassú, és ennek különböző okai lehetnek. És olykor szükség van arra, hogy igazi tesztnek vess alá egy fejlesztést különböző típusú pályákon és körülmények között, hogy kategorikusan kijelenthesd, hogy miért jó vagy rossz.”
„Barcelona és Imola mind fottó hétvége volt, szerintem az volt a fő ok, és még mindig egy jelentős korlátozó tényező. De aztán Spában is egyértelműen alulteljesítettünk, úgyhogy világos, hogy ez a futómű nem jelentett előrelépést” – fogalmazott Russell.
Antonelli bosszús a Q2-es kiesés miatt

Mindeközben a garázs másik oldalán Andrea Kimi Antonelli már a Q2-ben búcsúzott, ráadásul mivel elvették a körét, csupán a 15. helyre állhat fel a vasárnapi rajtrácson. Az olasz pedig azért bosszús igazán, mert a régebbi felfüggesztéssel kezdte visszanyerni az önbizalmát a Mercedes autójában:
„Az utolsó körömben nem volt tapadásom hátul. Már az első kanyarban elszállt a tapadásom. Volt egy nagy megcsúszásom, és aztán csak egyre rosszabb lett a kör során. Nem tudom, mit mondjak, nyilván roppant bosszantó, mert rendben volt az önbizalmam, és aztán megint nem alakultak jól a dolgaink.”
„Az autó határozottan jobb lett és önbizalmat adott, ami jó, ezért nagyon bosszantó ez a mai, mert a tempó egyértelműen megvolt, és kár, hogy nem tudtuk megmutatni.”