Charles Leclerc maga sem érti, hogyan kötött ki a Magyar Nagydíj pole-pozíciójában szombat délután: mindenféle erre mutató előzmény nélkül, a Q3 legvégén futotta meg a McLareneket túlszárnyaló 1:15,372-es köridőt.
A monacói beszélt az aszfalt jelentős lehűlése miatt gyorsan változó és Q3-ra trükkössé váló körülményekről, amelyek végső soron kedveztek számára és hozzájárultak élete egyik legjobb és legváratlanabb pole-pozíciójához. Vasárnapi kilátásai kapcsán elmondta, a rajt és 1-es kanyar kritikus lesz.
„Én ma semmit nem értek a Formula-1 működéséből. Őszinte leszek, az egész kvalifikáció extrém volt, és nem túlzok az extrémmel” – kezdte nyilatkozatát Leclerc, aki a Q1-ben még ötödik, a Q2-ben hatodik hellyel jutott tovább.
„Nehéz volt a Q2-be jutás, majd a Q3-ba jutás is. A körülmények változtak egy kicsit, minden trükkösebbé vált, én pedig a harmadik helyet céloztam meg egy tiszta körrel. A nap végén pole-pozíció lett belőle. Egyértelműen nem számítottam rá.”

„Azt éreztem, hogy a tapadás gyorsan változik, és mivel alacsonyabb volt a leszorítóerőm, reméltem, hogy a Q2-ben nem fog esni sokáig. Szerencsére nem esett, a körülmények viszont nagyon trükkös irányba változtak. Végül azonban pole-pozícióban találtam magam. Őszintén, nem találom a szavakat. Valószínűleg életem egyik legjobb pole-pozíciója, és biztosan a legváratlanabb” – foglalta össze a szombati eseményeket az első magyarországi pole-pozícióját szerző Leclerc.
A rajt és első kanyar lesz a kulcs
A szezonja első pole-ját elérő ferraris még sosem állt dobogón a Hungaroringen: Piastrival és Norrisszal a második és harmadik rajtkockában kemény feladat vár rá, ha a rajtelsőséget győzelemre akarja átfordítani.
„A rajt és 1-es kanyar lesz a kulcs. Nem tudom, hogyan fog alakulni, de egy biztos, mindent megteszek az első hely megtartása érdekében. Ha sikerül, akkor könnyebb lesz az életünk a futam hátralevő részében” – beszélt vasárnapról Leclerc.