Nem nehéz megmondani, melyik csapat állt a figyelem középpontjában szeptember 3-án, kedden. Az Aston Martinról számos anyagot írhattunk ma, kezdjük rögtön a legfontosabbal, melynek értelmében sajtóértesülések szerint hamarosan bejelenthetik, hogy az F1 történetének egyik legnagyobb tervezőzsenije, Adrian Newey a silverstone-i alakulatnál folytatja pályafutását.
Nem késlekedtünk, és meg is kerestük az Aston Martin sajtóosztályát ezzel kapcsolatban, ahonnan kitérő választ kaptunk, ám forrásaink szerint valójában már megkötötték a megállapodást, és rövidesen alá is írják a szerződést. A téma szóba került a Formula Podcast legújabb, az Olasz Nagydíj hétvégéjét feldolgozó adásában is:
Egy bejelentést így is megtett ma az Aston Martin, melynek értelmében technikai és stratégiai megállapodást kötöttek partnereikkel, a Hondával, az Aramcóval és a Valvoline Global Operationsszel – az viszont valamelyest rontotta a sajtójukat, hogy egy Instagram-oldal posztja szerint egy órával az átvétel után máris megállt Alonso mintegy másfél milliárd forint értékű vadonatúj Valkyrie-je.
És ha már Alonso: a spanyol csalódottan értékelte a pont nélkül záruló Olasz Nagydíjat. A kétszeres világbajnok úgy érzi, muszáj javulniuk, mert már a középcsapatok is verik őket, s amíg az autó nem változik, ő és Stroll nem tehetnek semmit. Az valószínűleg kevéssé vigasztalja, hogy a négy nagycsapat pilótái mögötti legjobb három között rendszerint ott van, ahogy az kiderül az ide kattintva elérhető kimutatásból.
A nap másik fontos témáját a hajlékony szárnyak jelentették, melyet illetően komoly egymásra mutogatás indult a csapatok körében, s az FIA vélhetőleg erre reagálva juttatott el kedd délben egy rövid közleményt hozzánk. Ebben hangsúlyozzák, hogy az FIA minden versenyhétvégén számos méréssel ellenőrzi az első szárnyakat, és minden elem megfelelt a 2024-es szabályoknak.
Természetesen „a McLaren és a csapatutasítás” témakörben is beszámolhattunk újabb nyilatkozatokról. Andrea Stella csapatfőnök kifejtette, hogy miért nem döntöttek a helycsere mellett, Lando Norris azt hangsúlyozta, hogy a pályán szeretné kivívni az elsőséget, és nem akarja „kikönyörögni” azt – míg Helmut Marko gúnyosan megköszönte a McLaren sportszerűségét.
Végül pedig egy nyilatkozat a futamgyőztes Charles Lerclerc-től: a monzai futamgyőztes óvatos a Ferrari további esélyei kapcsán, hiszen Monaco után is visszaestek, és nem tudja, elég-e a mostani fejlesztés – de Szingapúrt azért kiemelte mint olyan pályát, mely kedvező lehet a számukra.