Remek stratégiai húzással – a McLarenekkel szemben az egy kiállás mellett döntöttek – és kiváló vezetéssel és gumikezeléssel Charles Leclerc nyerte a Formula-1-es Olasz Nagydíjat. Ezzel a pilóta idei második, a Ferrari pedig harmadik győzelmét aratta – ráadásul Leclerc legutóbb a saját hazai futamát, Monacót nyerte meg, magyarán az SF-24-es a naptár leglassabb és leggyorsabb helyszínén is győzni tudott.
A május végi diadalt azonban visszaesés követte a Ferraritól Montrealban és főleg aztán a barcelonai fejlesztés révén a nyári futamokon, hiszen újra megjelent náluk a tempós szakaszokon a pattogás. Éppen ezért Leclerc is visszafogottan értékelt, amikor a további esélyeikről kérdezték:
„Óvatosnak kell lennünk. Monaco után, azt hiszem, a szezon négy legrosszabb versenyét teljesítettük, mert Monaco annyira egyedi volt az autónk számára akkor. Monza is egy különleges és egyedi pálya sok egyenessel és nem túl sok kanyarral. Volt egy külön hátsó szárnyunk is erre a pályára, ami segített nekünk a győzelemben” – nyilatkozta az F1 TV-nek.
„Volt egy fejlesztésünk is, amely szerintem határozottan közelebb hozott minket a McLarenhez, de nem gondolom, hogy ez elég ahhoz, hogy az idény hátralévő részében más pályákon a miénk legyen az az autó, amelyet le kell győzni. Szerintem sok munka vár még ránk, de így is örülök, hogy ez összejött itt Olaszországban.”
Lesz még egy nekik kedvező pálya
Leclerc a Formula.hu jelenlétében megjegyezte: nem számít hasonló visszaesésre, mint néhány hónapja, de azt sem akarja, hogy mostantól győzelmekben gondolkodjanak a szurkolók akár, mert ez nem reális:
„Remélhetőleg nem jön három vagy négy nehéz verseny ezután. Nem hiszem, hogy ez lenne a helyzet. De akkor is fontos, hogy nemcsak a csapat, hanem a külvilág részéről se legyenek őrülten magasak az elvárások egyik versenyről a másikra, mert az nem reális. Léptünk-e egyet előre? Igen. Ez elég-e ahhoz, hogy nyerjünk futamokat a szezon végéig? Még nem hiszem, de tettünk egy jó lépést a megfelelő irányba.”
Azért egy nem is olyan sokára következő pályát és nagydíjat kiemelt a Ferrari-versenyző, amely kedvezhet nekik: „A mostani verseny előtt nem éreztem úgy, hogy bárhol máshol győzelmekért csatázhatnék. Talán Szingapúrban, az talán egy erős pálya lehet számunkra. A többi pályán még mindig úgy érzem, hogy egy lépéssel a McLaren és a Red Bull mögött járunk.”
„De most láthattuk, hogy nagyjából egy szinten tudunk lenni a McLarennel, ha mindent tökéletesen csinálunk. Ismétlem, szerintem a fejlesztés segített nekünk, hogy hasonló tempónk legyen, mint nekik.”
„Ugyanakkor más pályákat illetően nem tudom, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy teljesen lecsökkentsük a különbséget, különösen azt, amelyet az előző futamokon láttunk, nem itt. Úgyhogy meglátjuk majd, de egyértelműen tettünk egy lépést előre. Szerintem van még néhányra szükségünk.”