DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Hírösszefoglaló

Megjött az idei Haas, őrületes fizetést kap Hamilton: a pénteki F1-es hírek

Lewis Hamilton átigazolása még a mai híreket is dominálta, de a Haas révén az első idei F1-es autót is láthattuk Suzuka bejelentése mellett.

A mai nap kiemelt eseménye a Haas festésbemutatója volt, hiszen az amerikaiak révén először láthattunk 2024-es F1-es autót. Ahogy azt a csapattól megszokhattuk, ezúttal is renderelt képeket mutattak a fekete alapszínt kapó VF-24-esről, amit az alábbi galériában meg is tekinthettek:

Ayao Komatsu, a Haas új csapatfőnöke részletesen beszélt a technikai részleg és az egész szervezeti felépítés átalakításáról a bejelentés kapcsán, elmondta, hogy szerinte ugyan sereghajtóként kezdhetik meg a szezont, de a meghúzott működési változtatások miatt sokkal hatékonyabb fejlesztésekre számít, és szerinte már év közben látszani fog az, hogy nem az eddigi úton járnak. Szavai itt olvashatók!

Szintén mai hír, hogy szerződést hosszabbított az F1-gyel Suzuka: 2029-ig marad a Japán Nagydíj az ikonikus helyszínen, a részletek ebben a cikkben találhatók!

 

Ma is a Hamilton-Ferrari sztori volt a legforróbb

De nem jó hetet választott a bejelentésre Suzuka, hiszen még ezt a napot is teljes mértékben Lewis Hamilton Ferrarihoz igazolása uralta, amit előző este jelentettek be hivatalosan. Ma Toto Wolff állt a sajtó képviselői, köztük Mészáros Sándor, a Formula.hu újságírója elé, hogy beszámoljon az eseményekről, és válaszoljon a kérdésekre.

Wolff több részletet is elárult. Egyrészt elmondta, hogy Hamilton szerda reggel, kávézás közben közölte vele a hírt Oxfordban. A Mercedes vezére azt is elmondta, hogy maga a távozás nem érte igazán váratlanul, hiszen tudta, hogy a Hamiltonnal kötött szerződésben ez benne van, és azért írtak alá ilyen feltételekkel, illetve ilyen rövid távra, hogy nyitva tarthassák a lehetőségeiket. Ami viszont meglepte, az az időzítés, arra nem számított, hogy mindez most történik majd meg.

Még a sajtótájékoztató előtt, más információk alapján az rajzolódott ki, hogy Wolff tudta meg utoljára Hamilton döntését, és a Ferrarinál már tisztában voltak ezzel: állítólag Charles Leclerc tudta, hogy ki mellé írja alá a hosszabb távú szerződését múlt héten, és Carlos Sainz is képben volt azzal, hogy új csapatot kell keresnie. 

team-principal-ceo-toto-wolff-seven-time-world-champion-lewis-hamilton_resize_1



Wolff azt is elmondta, hogy szerinte Hamilton képes lehet még világbajnokságot nyerni, és hozzátette, hogy biztos a pilóta tisztességében, úgyhogy az információkat nem fogják különösebben titkolni előle a 2024-es szezon során. Azt is elmondta, hogy többször beszélt jó barátjával, a Ferrari csapatfőnökével, Fred Vasseurrel, akire nem haragszik azért, mert elcsábította tőle a hétszeres világbajnokot. Egyúttal arról is szó esett, hogy vajon távozik-e Hamiltonnal együtt Peter Bonnington, a pilóta versenymérnöke is, amire azt válaszolta Wolff, hogy erről még egyeztetniük kell a következő időszakban.

Ami Hamilton pótlását illeti a Mercedesnél, Wolff úgy fogalmazott, hogy ez a helyzet esélyt ad nekik arra, hogy valami váratlant, merészet lépjenek ezen a fronton, de lehűtötte a kedélyeket a szupertehetségnek tartott Andrea Kimi Antonelli mélyvízbe dobásával kapcsolatban.

Szintén Hamiltonhoz kapcsolódik az is, hogy őrületes fizetést kaphat majd Maranellóban. A Formu1a.uno olasz lap 100 millió dolláros éves jövedelemről írt, a Formula.hu saját forrásai szerint ez a szám inkább 80 millió körül lehet, de ahhoz is extrém teljesítményt kellene nyújtania a britnek: ilyen magasságokba csak a teljesítményalapú bónuszokkal juthat Hamilton.

George Russell egy posztban reagált a hírekre, Romain Grosjean viccelődött, Jenson Button, Hamilton korábbi csapattársa pedig úgy fogalmazott, hogy nagyon bátor lépésnek tartja ezt a hétszeres világbajnoktól: az ő nyilatkozata itt olvasható!

Ajánljuk Formula Plusz rovatunk két mai anyagát is: az egyik arról szól, hogy ki érkezhet a Mercedeshez Hamilton helyére, a másik pedig arról, hogy hova vezethet a Ferraritól így kikerülő Carlos Sainz útja

 

Kiakadtak az Andrettin az IndyCar-pilóták, De Vries rossz hírt kapott

Alig egy nappal a Hamilton-ügy előtt történt, de mára már szinte el is felejtettük azt, hogy szerdán botrányos indoklással utasította vissza az Andretti F1-es jelentkezését a FOM és Stefano Domenicali. A hírre azóta reagáltak az IndyCar versenyzői, akik az ostoba, sértő és aljas jelzőket használták az F1 döntésére, és annak megfogalmazására. A véleményük itt ovlasható!

Szintén ebben a témában fejlemény, hogy banális problémára hivatkozva reagált az F1 szerdai elutasító közleményére az Andretti: állítólag azért nem jelentek meg a FOM által kért személyes prezentáción, mert a spam mappába került a levelezőjükben a sportág vezetésétől kapott email.

További hír, hogy negyedmillió dollárt és F1-es bevételei felét perelte el korábbi szponzora Nyck de Vriestől, az AlphaTauritól tavaly alig tíz futam után kitett holland pilótától. Történt ugyanis, hogy még 2018-ban Jeroen Schothorst Investrand nevű vége 250 ezer eurós hitellel segítette a hollandot a Formula-2-es Prema-üléshez szükséges anyagi hozzájárulásban. Akkor a felek abban egyeztek meg, hogy amennyiben 2022-ig De Vries aktív F1-es pilóta lesz, a bevételeinek 50 százaléka az Investrandnak járnak, amíg a Formula-1-ben versenyez (arról megállapodtak, hogy a teszt- és tartalékpilótai szerepkör nem számít bele ebbe).

A vita akörül alakult ki, hogy a 2022-es Olasz Nagydíjon történt beugrását hogyan kell tekinteni. Első körben az idén újra a Formula-E-ben és a WEC-ben szereplő pilóta javára ítéltek a perben annak okán, hogy az említett monzai futamon beugróként, tartalékversenyzőként állt rajthoz, nem volt állandó pilótaként szerződtetve – még ha ez aztán később hozzá is járult az AlphaTauri-s üléshez. Most azonban az amszterdami bíróság már kimondta, hogy nagyon is versenyzőként vett részt az Olasz GP-n De Vries, ami még beleesett a fenti megállapodás szerinti idősávba. 

Végezetül pedig MotoGP: a sepangi shakedown második napján Pol Espargaro volt a leggyorsabb, miközben immár a két japán gyártó állandó motorosai is pályára gurultak. A beszámoló ezen a linken olvasható, míg a technikai újításokról szóló cikkünk itt érhető el!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: