DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
Motor

Batmobiltól a Stegosaurusig: sepangi újítások

Már a shakedownteszt is szolgált néhány technikai nyalánksággal a MotoGP-ben: az ötből négy gyártó is szembetűnő újításokkal kezdte 2024-et.

Noha a teljes MotoGP-mezőny majd csak a jövő héten esedékes hivatalos kollektív teszten kezdi meg a felkészülést a bő egy hónap múlva startoló 2024-es szezonra, a napokban már a szokásos shakedownteszten felbőgtek a motorok Sepangban. A tesztversenyzők és az egyetlen újonc, Pedro Acosta mellett ráadásul az új kedvezményrendszer értelmében a Honda és a Yamaha állandó motorosai is részt vehetnek a háromnapos „bejáratáson”.

A köridőknek egyelőre persze nincs jelentőségük – bár kiemelendő, hogy többen is a hivatalos pályacsúcson belül motoroztak pénteken, és eddig kifejezetten biztató a tempója az említett Acostának is –, annál érdekesebb viszont, hogy milyen műszaki újításokkal rukkoltak elő az egyes gyártók.

A leglátványosabbak természetesen az aerodinamikai fejlesztések. A csütörtöki nyitányon például az Aprilia keltette a legfőbb feltűnést, amely egy újfajta első szárnyidom mellett az RS-GP hátuljának kialakításával hívta fel magára a figyelmet, amelyet máris elkereszteltek Batmobilnak:

motogp-teszt-aprilia



A KTM pénteken állt elő egy finomsággal: a tesztversenyző Dani Pedrosa RC16-osának első kerekénél tűnt fel egy szárnyelem a „sárvédőnél”:

motogp-teszt-ktm

A Hondánál szintén a hátsó szekció kapta a fő figyelmet, a HRC-tesztelő Stefan Bradl gépén a már tavaly is látott Stegosaurus-féle szárnypárok továbbfejlesztett változata volt látható Malajziában:

motogp-teszt-honda

A Ducati esetén Gigi Dall’Igna már a gyári istálló bemutatóján belebegtette, hogy radikálisan új aerocsomaggal készülnek 2024-re. Az újítást a Michele Pirro-féle Desmosedici oldalán kell keresni, ahol megjelent egy plusz a ground-effectet kihasználó panel:

motogp-teszt-ducati

Mindeközben a Yamaha egyelőre sokkal kevesebb látványos fejlesztést vetett be Sepangban, noha Fabio Quartararo és Alex Rins is háromféle motorral körözött pénteken (két 2023-as és egy 2024-es specifikációjúval) – igaz, ez még nem számít extrémnek, az apriliás tesztmotoros, Lorenzo Savadori garázsában hat gép állt. Folytatás és zárás szombaton, keddtől pedig jön a hivatalos teszt a teljes mezőnnyel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: