DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 26. szerda
F1

Átszervezte a Haas technikai csapatát az új főnök

Ayao Komatsu szerint lehet, hogy a sor végén kezdik 2024-et, de a fejlesztéseken látszani fog a sok jelentős változtatás, amit eszközöltek Steiner távozása óta.

A Haas kezdte a 2024-es F1-es autóbemutatók sorát, a fekete alapszínben pompázó VF-24 kapcsán pedig az alig pár hete csapatfőnök Ayao Komatsu is mondott néhány dolgot.

A japán szerint már tavaly tudták, hogy milyen irányba fognak fejleszteni erre az évre, de akkor olyan korlátokba ütköztek, amit abban az időszakban nem tudtak lebontani, de a mostani autó alapján az USA Nagydíjon bemutatott 2023-as verzió adja.

Komatsut természetesen arról is kérdezték, hogy milyenek az első hetei F1-es csapatfőnökként:

haas8



„Nyilván sűrű ez az időszak, de nagyon pozitív. Mindenki, akivel beszélek, lehetőségként látja ez a helyzetet arra, hogy javuljunk. Szerintem sok ember érzett ugyanúgy: nem tudták, hogy merre tart a csapat, hogy hogyan fogunk fejlődni. Világos célra, vízióra és kommunikációra van szükségünk, valamint arra, hogy lebontsunk bizonyos korlátokat, amiknek nem kellene ott lenniük. Mindenkinek meg kell értenie, hogy mivel küzdünk, hogy hogyan halad előre a csapat” – mondta, alig burkoltan odaszúrva a leváltott Steinernek.

„Sok időt töltök azzal, hogy a lehető legtöbb emberrel beszéljek, megosszam ezt a hozzáállást, és visszajelzéseket gyűjtsek. Persze ezt nem egyedül próbálom csinálni, pont ellenkezőleg: jó embereink vannak, szóval az én dolgom az, hogy olyan környezetet biztosítsak nekik, hogy a legtöbbet hozhassuk ki belőlük. Mindenki nagyon segítőkész, motivált és pozitív, ez nagyszerű” – tette hozzá.

 

Átszervezték a csapatot

Komatsu a technikai stáb átalakításáról is beszélt:

„Az új technikai igazgatónk Andrea de Zordo. Ő volt a vezető tervező korábban, és nagyon technikus ember. Jól kommunikál, jól teremt kapcsolatot és meghallgatja az embereket, szóval nagyon örülök a kinevezésének. Most keressük az új vezető tervezőnket, de úgy hiszem, hogy jó jelentkezőink vannak házon belül, és így is szeretnénk megoldani.”

f1-komatsu-haas-1

„Szintén kulcspozíciója a teljesítményigazgató, ami korábban nem létezett, de most létrehoztuk és Damien Brayshaw-t neveztük ki, aki korábban a Járműteljesítményért felelős csoport igazgatója volt. Ő fogja átlátni és vezetni a fejlesztési irányt az aerodinamikai részleggel együtt, illetve például a pályaszéli mérnökökkel, a gumis csoporttal, stb. Ezek kulcsfontosságú változások, mindenki a csapatban van, együtt beszélünk, és mindenki részt vesz a hajó kormányzásában” – részletezte a változtatásokat a csapatfőnök.

 

A sor végén kezdhetik a 2024-es szezont

Ami a 2024-es erőviszonyokat illeti, reálisan látja a helyzetet.

„A szezon elején, Bahreinben, ahogy mondtam is, szerintem még a rajtrács végéhez fogunk közelíteni, ha nem leszünk utolsók. Nem azért, mert nem elég jók az embereink, hanem mert későn kezdtünk, majd megálltunk két hónapra a tavalyi austini csomag miatt, ami erőforrást és időt e mésztett fel. De a szélcsatornában a csapat jó előrelépéseket talál, és az autó karakterisztikája jó irányba megy. A cél az, hogy jó tesztprogramot teljesítsünk Bahreinben és megértsük, hogy pontosan hova kell fejlesztenünk. Ezek után felállítjuk a tervet a fejlesztésekkel kapcsolatban, ami korábban nem történt meg” – mondta.

„A pilóták szerepe is erősebb lesz, tavaly világos volt, hogy mit jelöltek meg gyengeségnek, de nem tudtunk rá  reagálni a fejlesztésekkel. A csapatban eszközölt változtatásokkal az a cél, hogy jobban felismerjük a hibákat a pilótákkal közösen, jobban szeretnénk reagálni az ő visszajelzéseikre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: