A Brit Nagydíj sajtónapján a Formula.hu is képviseltette magát, ennek köszönhetően számos érdekességről számolhattunk be, ezeket vesszük sorra napi összefoglalónkban. Bemutatkozott például az „F1 11. csapata”, mely persze nem egy igazi istálló, hanem a Brad Pitt új filmjében szereplő fiktív alakulat – a főszerepet maga az 59 éves színész játssza, akiről Hamilton elismerte, hogy felmerült a kérdés: vajon alkalmas-e ennyi idősen egy F1-es pilóta eljátszására?
Az „igazi” 11. csapat érkezéséről is szó esett ma, méghozzá Frederic Vasseur is Christan Horner részéről is, akik egyáltalán nincsenek meggyőződve arról, hogy az Andretti és a Cadillac érkezése az F1 hasznára válna – a nézeteit a Russell szerint távozási fenyegetésével csak taktikázó Max Verstappen dominanciájáról is kifejtő FIA-elnök viszont kimondottan támogatja a nevezésüket. De sajnos nem ez volt a nap fő témája, hanem a múlt hétvégi spái tragédia: a versenyzők egyöntetűen megoldást követelnek az esős versenyeken tapasztalt gyenge látási viszonyokra, de az is felmerült, hogy vissza kellene hozni az 1994-ben használt sikánt az Eau Rouge-ba.
A hazai kedvenc, Lewis Hamilton több okból is bekerült ma a hírekbe: a Nyck de Vries lehetséges utódait is megnevező Helmut Marko pikírt választ adott a brit esélykiegyenlítő felvetésére, míg Lando Norris a pályahatárok kapcsán szólt be a hétszeres világbajnoknak (a múlt héten nagy vihart kavaró vonalátlépési problémáról egyébként egy érdekes videót is hoztunk). A Mercedes egyik mérnöke jóval komolyabban beszélt a végül büntetéshez vezető vonalátlépésekről, míg az új szerződésének lehetséges aláírásáról és Toto Wolff csípős rádióüzenetéről is beszélő Hamilton abbéli reményének adott hangot, hogy nem ismétlődik meg a tavalyi botrány, amikor tüntetők sodorták veszélybe saját maguk és a versenyzők testi épségét.
A brit korábbi csapattársa, Valtteri Bottas boldogan tette közzé, hogy hosszú várakozás után megérkezett az új csodaautója, Juan Pablo Montoya Sergio Pereznek adott egy tanácsot, míg a Ferrari versenyzőitől egy pozitív és egy negatív nyilatkozatot is olvastunk: Sainz remek formában érzi magát, Leclerc viszont kevésbé lelkes a Ferrarival kapcsolatban…
FormulaPlusz rovatunkban ezúttal a tegnapi nap legfontosabb híre, a 2024-es versenynaptár közzététele kapcsán arról írtunk, miért nem lehet észszerűbben elrendezni az egyes futamokat logisztikai szempontból?