Dilano van ’t Hoff múlt hétvégi halálos balesete ismét felszínre hozta a látási viszonyok kérdését az együléses kategóriákban, azaz hogy mit lehetne kezdeni azzal, hogy az esős eseményeken a felvert víz komoly veszélyt jelent a versenyzőkre, hiszen voltaképpen vakrepülésben száguldanak ilyenkor – Lando Norris egyenesen a sportág legnagyobb biztonsági problémájának nevezte ezt, és üdvözölte azt a döntést, hogy a jövő héten csapata és a Mercedes kipróbál egy „sárhányó” jellegű karosszériaelemet, mely csökkentené a felvert víz mennyiségét.
Norris arra is rámutatott, hogy egy olyan baleset, mint ami Van ’t Hoff életét követelte, az F1-ben is bármikor megtörténhet: „Szerencsések voltunk, hogy ez nem történt meg az F1-ben, és számos más kategóriában, és sajnos egy emberéletbe került, hogy rávilágítson, hogy ez igenis veszélyes. És nem csak ott történhetett meg, hanem akár velünk is a múlt héten Ausztriában. Nagy kár, hogy ilyesminek kellett történnie ahhoz, hogy az emberek megértsék, hogy ez megtörténhet, és hogy kezdeni kell ezzel valamit.”
A Brit Nagydíj sajtónapján, melyen a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor is részt vett, más versenyzők is megszólaltak a témában. Valtteri Bottas arról beszélt, hogy semmilyen formulaautós kategóriában nem szabad ilyen látási viszonyok közt versenyezni, míg Lance Stroll abbéli reményét fejezte ki, hogy ha a jövő héten Silverstone-ban kipróbált elem beváltja a várakozásokat, akkor a lehető leghamarabb felkerül az autókra.
Stroll a tragédia kapcsán hozzátette: „Ekkora esőben semmit sem látunk. Ott volt a tavalyi japán futam, de más közelmúltbeli versenyeket is fel tudok idézni, ahol egy másik autó mögött haladva semmit sem láttam. És ez hihetetlenül veszélyes: ha valaki balesetet szenved előtted, és keresztben áll a pálya közepén, te pedig nem látod, hogy mi van előtted… Nem szabadna ilyen körülmények között versenyeznünk. Borzalmas, ami a múlt hétvégén történt, úgy gondolom, hogy nem szabadott volna ilyen körülmények között elengedni a mezőnyt ezen a pályán. Emlékszem, amikor Spában pont ilyen helyzetben voltam: amikor több autó között érsz fel az Eau Rouge tetejére, semmit sem látsz.”
Kevin Magnussen úgy fogalmazott, hogy ekkora sebességnél akár csukott szemmel is vezethetnének, az sem lenne rosszabb, míg Sergio Perez szerint az új elem bevezetése egyes csapatok számára hátrányos lehet, mivel befolyásolja az autó leszorítóerejét. A mexikói azonban egy másik szempontot is felvetett: „A biztonság a legfontosabb, és ez az újítás lehetővé tenné, hogy veszélyesebb körülmények között is versenyezzünk.”
Végül Esteban Ocont is érdemes idézni, aki biztos abban, hogy javítani fognak a helyzeten: „Minden szempontból meg kell vizsgálni a történteket. Ez egyszerűen tragikus. Egyértelmű, hogy a látási viszonyok jelentették a legfontosabb tényezőt, mivel ilyenkor vakon vezetünk, és biztos vagyok bennne, hogy az FIA megvizsgálja a helyzetet, és megpróbál javítani rajta. A baj csak az, hogy erre nem így kellene rájönnünk… Nagyon szomorú pillanat volt ez a motorsport számára.”