A pályahatár-átlépések és az ezért kiosztott büntetések szolgáltatták a fő beszédtémát a Formula-1-es Osztrák Nagydíjon: az FIA a verseny után elismerte, hogy több mint 1200 potenciális kihágást kellett átvizsgálniuk, ebből 83 esetben történt tényleges négykerekes pályaelhagyás, amely utólag még nyolc pilóta büntetéséhez vezetett.
Persze már a futam közben is szórták a szankciókat a stewardokat: elsőként Lewis Hamilton kapott figyelmeztetést és öt másodperces időbüntetést egyaránt. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke a csapat szokásos nagydíj utáni értékelő videójában árulta el, milyen gondjai voltak a brit pilótának, ami miatt nehézzé vált a pálya határainak betartása:
„Ha néztétek a versenyt, hallhattátok, amint a gyors kanyarokban való alulkormányzottságról beszél, és néhány igen gyors kanyar épp a kör végén található. A probléma az alulkormányzottsággal az, hogy ha beviszed a sebességet, nem igazán tudod szűkíteni az ívet, ha szükséged lenne rá. Egyszerűen a kanyar természetese is a rázókő okozta számára a problémát. A tény, hogy volt ez a gondja az egyensúllyal, ami miatt nem tudott eléggé erősen kanyarodni, azt eredményezte, hogy néhány alkalommal szélesre sodródott, épp átdriftelt a vonalon, és ez vezetett a büntetéshez.”
Nem tudtak időben szólni Hamiltonnak
Shovlin azt is elárulta, hogy mivel rengetegen követtek el négykerekes pályaelhagyást, az FIA kihágásokat, büntetéseket és egyéb információkat szolgáltató üzenőrendszere nem tudott ezekkel lépést tartani, így nem tudtak időben szólni Hamiltonnak arról, hogy szankció fenyegetheti:
„Világos volt, mik a szabályok, ahogy az is, hogy Lewis néhányszor nem tartotta a pályán legalább az egyik kerekét. Ezért gyűlt össze a büntetésünk. A problémát ugyanakkor az jelentette, hogy olyan sok pilóta gyűjtötte be ezeket a verseny korai szakaszában, hogy az értesítések nem jöttek meg időben az FIA üzenőrendszerében ahhoz, hogy szólhassunk Lewisnak. Mire azok az üzenetek világossá váltak és átadtuk őket Lewisnak, már elkövetett annyi pályaelhagyást, hogy kiérdemelje az öt másodperces büntetést, amelyet letöltött a bokszkiállásánál.”
„Erre pedig rájött, hogy amikor jött az óvás és újra átnézték, további eseteket találtak, ez pedig további tíz másodperces időbüntetést eredményezett” – tette hozzá a szakember. Shovlin megjegyezte: felül kell vizsgálniuk a történteket, mert nagyszerű pálya a Red Bull Ring, amelyen élvezik a vezetést a pilóták, de nem szabad hagyni, hogy „lábujjhegyen kelljen közlekedniük” a pályahatár-átlépések elkerülése miatt.