Az SF-23 Barcelonába hozott fejlesztési csomagjának legérdekesebb része az új oldaldoboz: a kialakítást egyértelműen a Red Bull ihlette, így a hétvégétől búcsút mondhatunk a jellegzetes „fürdőkádnak”. Az új dizájnról készült első kép itt található. Charles Leclerc arról beszélt: nem több teljesítményt vár az újdonságoktól, hanem stabilabb, kiegyensúlyozottabb autót – erről beszélt a csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón a monacói.
Arról a korábbi F1-es pilóta, Alexander Wurz beszélt, hogy a pattogás okozhatja a Ferrari gondjait. A csapat talán nem törődött a problémával, de most már emiatt olyan nehéz vezetni az autót: Barcelonában is bajban lehetnek majd – ezt mondta Wurz.
Nem csupán a Ferrari, hanem a Mercedes fejlesztései is beszédtémát jelentettek a Spanyol Nagydíj előestéjén. Lewis Hamilton szerint egy másodpercet kellene találniuk körönként, annyit biztosan nem fognak gyorsulni az újításokkal, de a futóművel elégedett, rögtön magabiztosabb lett tőle – a hétszeres világbajnok nyilatkozata itt található. A Mercedes a monacói csomaggal korántsem ért fejlesztései végére, jönnek a következő újítások – részletek itt.
Lehetséges, de valószínűtlen, hogy minden 2023-as nagydíjat a Red Bull nyer meg – ezzel riogat Max Verstappen. A címvédő cáfolta, hogy a csapat nagy fejlesztési csomagot hozott Barcelonába.
A holland monacói győzelmével a Red Bull legsikeresebb versenyzője lett, 39-szer nyert a csapattal, többször, mint Sebastian Vettel. A Formula-1 egyik legendája, Gerhard Berger szerint minden létező rekordot meg fog dönteni, beleértve Hamilton 103 futamgyőzelmének csúcsát is.
A monacói dobogót a hungaroringi győzelemmel hasonlította össze Esteban Ocon: erről beszélt a két nagyszülője révén spanyol származású alpine-os. További top 3-as eredményekben bízik a szezon folytatásában – Barcelona szintfelmérő lesz.
Dupla fizetéssel csábítják a Red Bull embereit? Helmut Marko elismerte: valóban gond lehet a szakembereik eligazolása, fő okként pedig a riválisok által kínált magasabb fizetést említette az F1-es tanácsadó.
Miért pont a Red Bullt választotta annak idején Adrian Newey, és meddig tervez a Formula-1-ben? Az energiaitalosok podcastjében válaszolja meg ezeket a kérdéseket a brit mérnök.
Sokáig úgy tűnt, hogy Kyalami érkezésével Spa-Francorchamps kiszorulhat a versenynaptárból, ezzel pedig Afrika visszatér az F1 térképére, azonban különböző problémák miatt egyre kevésbé valószínű, hogy Dél-Afrikába látogat a száguldó cirkusz. Zanzibár lehet a következő afrikai F1-es helyszín?
A Monacói Nagydíj hétvégéjén kapott szárnyra a hír, hogy az Alfa Romeo a Sauber csapatától való elköszönés után is maradna a Formula-1-ben szponzorként, mégpedig a Haas oldalán 2024-től. Günther Steiner elmondása szerint egyelőre nem történt megkeresés, fogalma sincs, mit tervezhet az Alfa Romeo.
A múlt héten jelentették be hivatalosan a felek, hogy 2026-tól a Honda az Aston Martin gyári partnereként tér vissza ténylegesen is a Formula-1-be. Ezzel a Mercedes elveszít egy ügyfélcsapatot a jelenlegi háromból, hiszen a silverstone-i istálló csaknem másfél évtizede már az ő erőforrásaikkal versenyzett. A hírre reagáló Toto Wolff Mercedes-főnök szerint azonban ez nem annak a jele, hogy a hajtásláncuk már ne lenne elég versenyképes – ezt mondta Wolff.
A Formula-1 mellett egy kis WEC is téma volt ma. Négy Hypercar-autó minimumsúlya is változik a legendás 24 órásra: a legtöbbet az eddigi három futamot megnyerő Toyota „hízik” Le Mans-ra – részletek itt.
A végére egy kis bulvár: Az olasz La Repubblica úgy tudja, hogy Alonso új párja nem Taylor Swift, hanem egy újabb újságíró, aki eddigi barátnőjéhez hasonlóan az F1-es hétvégéken dolgozik, a spanyol DAZN csatornánál. További szaftos részletek itt találhatók.