DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Nem ért a fejlesztései végére a Mercedes

Még a monacói F1-es csomag ütőképességéről sincs határozott álláspontja az alakulatnak, de máris további újítások érkeznek a W14-eshez.

A múlt hétvégi Formula-1-es Monacói Nagydíjon végre debütált a Mercedes várva várt jelentős fejlesztési csomagja, amely többek között a futóművet és az oldaldobozt is érintette. A csapat a törölt Imola helyett volt kénytelen a hercegség utcáin pályára vinni az újításokat, ám éppen ezért egyelőre nem is tudják belőni, pontosan mekkorát léptek előre vele, viszont az mindenképp pozitívum, hogy negatívumot egyelőre nem találtak – minderről a technikai igazgatói posztra nemrég visszakerülő James Allison beszélt a Mercedes szokásos futam utáni értékelő videójában:

„Azt mondanám, túl korai még megmondani, milyen hatással lesz az idény hátralévő részére, mivel Monaco borzalmas hely arra, hogy ilyesmiket megítéljünk. Nem lobbantottuk lángra a világot az időmérőn, de az autónak rendben volt a versenytempója, viszont meg kell várnunk a következő futamot, hogy kiderüljön, valójában hol állunk egy szokványosabb pályán.”

f1-mercedes-monaco-hamilton



„De úgy tűnt, a versenyzők elfogadható visszajelzéseket adnak: jónak érezték a féktávokat, az autó rendben volt. És az aerodinamikai szenzorok sem mutattak olyan adatokat, amelyek megszólaltatták volna a vészcsengőket. Arra utaltak, hogy a várakozásoknak megfelelően alakultak a dolgok.”

Allison azt is elmondta, hogy már a most következő Spanyol Nagydíjon – amelynek pályája, a Circuit de Catalunya Monacóval ellentétben tökéletes teszthelyszínnek számít a karakterisztikája révén – is újabb fejlesztések érkeznek a W14-eshez amellett, hogy igyekeznek jobban felmérni a múlt heti újítások versenyképességét:

„Nyilvánvalóan megnézzük, mit hozott számunkra a monacói fejlesztési csomag egy hagyományosabb pályán. De ezzel párhuzamosan tovább fogjuk nyomni egy csomó más dologgal. Szóval lesz apróság, amit Barcelonába viszünk, és aztán sok minden, amit a következő versenyekre. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy mindent egymás után csináljunk. Bár lenne benne egyfajta tudományos tisztaság benne, csak úgy túl lassú az út. Úgyhogy folyamatosan érkezni fognak a fejlesztések. Remélhetőleg egy erős csomag a monacói, amelyre építkezhetünk és innentől lépdelhetünk előre a nyári szünetig és azon túl is.”

Allisonhoz hasonló gondolatokat fogalmazott meg a vezető pályamérnök, Andrew Shovlin is, aki elmondta: a mostani fejlesztés csak egy lépésnek számít, nem pedig a végállomásnak, és már csak azért is nehéz megmondani, mit hozott a konyhára, mert idő közben természetesen a többi rivális alakulat sem ül a babérjain – viszont a szimulátorban elvégzett munka alapján jó az irány. Toto Wolff csapatfőnök pedig egyedül arra tett utalást Monaco után a „már nem szörnyű, csak nem jó” W14-es kapcsán, hogy az autó hátulja viselkedik még mindig kissé rakoncátlanul.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: