Az idény első felében Oscar Piastri okosan versenyzett, stabilan gyűjtögette a pontokat, miközben a Red Bull és Max Verstappen látványosan küszködtek. A nyári szünetet követő első verseny, a Holland Nagydíj után azonban valami megváltozott. Az azóta eltelt három futamon egyszer sem tudott McLaren-pilóta diadalmaskodni, Max Verstappen pedig mindhárom hétvégén megelőzte mindkét mclarenes ellenfelét.
Verstappen visszatért a játékba
Az Olasz Nagydíj óta újra régi fényében ragyog a négyszeres világbajnok és csapata. A nyári szünet óta az elmúlt négy versenyen 34 ponttal került közelebb Piastrihoz – ebben van egy Piastri-győzelem, két Verstappen-siker és egy Russell-elsőség –, és bár még mindig tetemes a hátránya – 63 pont –, a tendencia biztató számára. A Red Bull tempója ismét versenyképes, Verstappen pedig továbbra is könyörtelenül pontos.

A szezonból még hat versenyhétvége van hátra, közülük három sprinthétvége, tehát összesen még 174 pont szerezhető. Ha Verstappen képes tartani a jelenlegi formáját – vagyis átlagosan 8,5 pontot hozni Piastrin hétvégente – akkor elméletileg meg is előzheti az ausztrált az utolsó versenyhétvégére.
Norris is útban van
És itt jön a harmadik főszereplő: Lando Norris, aki jelenleg a második helyen áll a bajnokságban, Piastri és Verstappen között. A McLaren brit versenyzője az utóbbi hetekben kiegyensúlyozottan teljesít, és bár futamot nyerni az augusztus eleji Magyar Nagydíj óta nem tudott, a Zandvoortban elszenvedett műszaki hibáját leszámítva szépen csipegeti a pontokat Piastri előnyéből.
Norris tehát egyértelműen reális eséllyel pályázik a bajnoki címre, különösen akkor, ha a McLarennek a belső csatározásokat sikerül kontroll alatt tartani – ami most lesz a legkomolyabb kihívás a csapat előtt. Előállhat az a forgatókönyv, hogy a szezonzáró hétvégére három pilóta is eséllyel érkezik: Piastri, Norris és Verstappen.
Pszichológiai játszma és sprintfaktor
A sprinthétvégék különösen izgalmasak lesznek, hiszen gyorsan lehet sokat nyerni – vagy sokat veszíteni. Verstappen rutinos sprinthétvégi győztes, de Piastri és Norris is bizonyítottak már ilyen helyzetekben. A tapasztalat viszont Verstappen oldalán áll. A holland pilóta már többször bizonyította, hogy mentálisan is a sportág elitjéhez tartozik. A kérdés az, hogy a McLaren fiataljai hogyan viselik majd a növekvő nyomást.

Amennyiben Verstappen tartja ezt az átlagosan 8,5 pontos zárkózást a hátralévő versenyeken, akkor 51 pontot hozhatna Piastrin a szezon végéig, vagyis 12 pont hátrányban zárná az évet – épp ezért lehet nagyon fontos, hogy Austinban, Brazíliában és Katarban mi történik a sprinteken, ugyanis ezeken 24 pont szerezhető összesen.
2007 újratöltve?
A helyzet kísértetiesen hasonlít a 2007-es világbajnoki szezonra, amikor a két McLaren-pilóta addig-addig próbált kiszúrni egymással, és addig lopkodták egymás elől a pontokat, hogy a végén a már gyakorlatilag esélytelen Raikkönen nyerte meg a világbajnokságot, amolyan nevető harmadikként. Verstappen hajrája elindult, és ha a forma marad, matematikai esélye van a fordításra. Piastri eddig jól kezelte a helyzetet, de a legnehezebb hetek még csak most jönnek. Norris pedig csendben, lassan, de biztosan építi saját esélyeit.
A 2025-ös Formula–1-es szezon hajrája így egy klasszikus háromszereplős világbajnoki finálét vetít előre – olyan küzdelmet, amit a sportág rajongói már régóta várnak. Persze mindez csak elmélkedés. Hogy közbeszól-e egy technikai hiba, hogy tudja-e tartani ezt a formát a Red Bull, hogy a McLaren újra fellángol-e és, hogy esetleg a Mercedes vagy a Ferrari is beleszól-e majd valamelyik hétvégén a vb-harc alakulásába, arra csak szépen, egyesével kapunk majd választ az idő előrehaladtával.