Ahogy azt vártuk is, a McLaren uralta a Formula-1-es Magyar Nagydíj két pénteki szabadedzését, és a látottak és az adatok alapján újabb domináns hétvégére készülhetünk a wokingiak részéről – igaz, mögöttük azért már változatosabb a helyzet.
Az MCL39-es kiváló gumikezelése már egy körön belül is megmutatkozott: míg a riválisok közül sokan küszködtek azzal, hogy a kör végére is megfelelő üzemi hőtartományban tartsák az abroncsokat, addig Lando Norrisék kiválóan menedzselték a helyzetet.

Egy körön egyébként a The Race és az F1.com szimulációi alapján is reális az a négy tizedmásodperces előny, amellyel Norris rendelkezett a harmadik Charles Leclerc-hez képest a késő délutáni második gyakorláson, míg a versenytempóban némileg kisebbnek tűnt a különbség – igaz, elképzelhető, hogy ezúttal a McLaren is visszafogottabb motorüzemmóddal körözött.
Ami még érdekes a McLarennél, hogy házon belül egyértelműen Norrisnál az előny az első napot követően, ám ha az ideális szektorokat nézzük, akkor az őt 16 ponttal előző vb-éllovas, Oscar Piastri valójában sokkal közelebb lehetne a brithez, mint az a csaknem három tized, amellyel mögötte végzett az FP2-n – azaz újabb érdekes meccsre van kilátás a két bajnokaspiráns csapattárs között!
A Ferrari a fő kihívó, a Mercedesnél bejött a visszafejlesztés

Az adatokból az is kirajzolódott, hogy a Ferrari az első számú üldözője a McLarennek – igaz, egyelőre csak a Hungaroringet egyébként a legrosszabb pályájának érző Leclerc az, aki kifejezetten jól mozgott az SF-25-össel, a csapattárs Lewis Hamilton balanszproblémákkal küzdött pénteken.
A pénteki versenyszimulációk a The Race adatai és összegzése alapján:
| Versenyző | Csapat | Körátlag | Körszám | Gumi |
| Oscar Piastri | McLaren | 1:22,130 | 9 kör | közepes |
| Lando Norris | McLaren | 1:22,132 | 7 kör | közepes |
| Charles Leclerc | Ferrari | 1:22,214 | 7 kör | közepes |
| Kimi Antonelli | Mercedes | 1:22,359 | 10 kör | közepes |
| Lewis Hamilton | Ferrari | 1:22,407 | 8 kör | lágy |
| George Russell | Mercedes | 1:22,450 | 6 kör | közepes |
| Max Verstappen | Red Bull | 1:22,476 | 9 kör | közepes |
Persze még csak két szabadedzésen vagyunk túl, az az Osztrák Nagydíj óta jól látszik, hogy normál körülmények között a Ferrari előrelépett a kihívók sorában, és az esetek többségében második erővé vált a padlólemezt és legutóbb a hátsó futóművet érintő fejlesztéseknek köszönhetően, és jó esély kínálkozik arra, hogy Leclerc végre megszerezze első magyarországi dobogóját.
Érdemes lesz azonban odafigyelni a Mercedesre is. Nem villogtak ugyan a pilótáik a pénteken, de egyértelműen az volt a benyomása George Russellnek és Kimi Antonellinek is, hogy bejött az a húzás, hogy visszatértek az Imola előtti hátsó felfüggesztéshez – még úgy is, hogy nem feltétlenül a mogyoródi pályán érződik majd leginkább ennek a ahtása.

„Újra visszahoztuk a korábbi specifikációjú hátsó futóművet, hogy stabilabbá tegyük az autót. Nem számítottunk jelentős áttörésre, de összességében jobb érzés volt vezetni az autót, és nagyobb önbizalmat adott” – magyarázta a pénteki nap végén Russell. Örömteli hír, hogy Antonelli ráadásul ezúttal közel volt tempóban rutinosabb brit kollégájához.
Red Bull: Jön a szokásos feltámadás?
A negyedik topcsapat, a Red Bull produkálta a legszenvedősebb pénteket a Magyar Nagydíjon, Max Verstappen vezethetetlennek titulálta az RB21-est a rádióban, és még a top 10-be sem fért be, a nap végén pedig arra utalt, hogy sem tapadás, sem balansz terén nem igazán működik semmi. Még Yuki Tsunoda is megelőzte az eredménylistán.

Ha az adatokra tekintünk, a Red Bullra pillanatnyilag még a középmezőny egyes alakulatai – mindenekelőtt a Fernando Alonso fél hiányzása ellenére meglepően erős pénteket teljesítő Aston Martin, a mindig biztató Racing Bulls és a gyengébb köridők ellenére is biztatóan mozgó Williams – is veszélyesek lehetnének.
Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy Verstappenéknél számos alkalommal láttuk már azt idén, hogy a szenvedős első nap után magukra találtak a szombati időmérőre, így ezúttal sem lehet kizárni, hogy a regnáló világbajok a kvalifikáción mégis ott lesz az élbolyban – de arra egyelőre ő és mindenki más is esélytelennek mutatkozik, hogy a McLaren nyomába érjen a Hungaroringen.
Az F1-es Magyar Nagydíj programja 12:30-tól folytatódik a harmadik, egyben utolsó szabadedzéssel, amelyet 16 órától követ az időmérő.