Carlos Sainz karrierje harmadik futamgyőzelmét szerezte, ezzel az F1 2022 óta íródó új korszakában ő rendelkezik a harmadik legtöbb sikerrel Max Verstappen (47 versenyből 36) és Sergio Perez (4) után, csapattársával, Charles Leclerc-rel holtversenyben. Az említetteken kívül egyedül George Russell nyert futamot ebben az érában. Az előző 21 F1-es nagydíjból 19-et Verstappen, kettőt pedig Sainz nyert meg.
Ez volt Sainz 20. dobogója, valamint a 18. a Ferrari színeiben – ezzel a vörösök 13. legsikeresebb versenyzője a dobogókat tekintve, s még ötöt kellene gyűjtenie ahhoz idén, hogy a legjobb 10 közé kerüljön e tekintetben.
Utoljára 27 éve fordult elő, hogy egy versenyző egészségügyi vagy sérülés miatti kényszerpihenő után visszatérve egyből futamot nyerjen, az utolsó még 1997-ben Gerhard Berger volt a Német Nagydíjon a Benetton színeiben.
A Ferrari 86. kettős győzelmét aratta, amivel magasan vezetik az örökranglistát. Ez 2010 óta mindössze az ötödik kettős sikerük volt a 2017-es monacói és magyar, a 2019-es szingapúri és a 2022-es bahreini futam után.
Arra jó néhányszor volt példa az F1 történetében, hogy az első három futamon egyaránt kettős győzelem szülessen, arra viszont csak egyszer, még 1953-ban, hogy ezt nem ugyanaz a gyártó éri el mindháromszor – de mivel ekkor a három futam egyike a Kurtis Kraft-Offenhauser autók hetes győzelmével záruló Indy 500 volt, melyen az F1-es mezőny egyetlen tagja sem vett részt, azért az mégsem volt az igazi ebből a szempontból…
Charles Leclerc az előző öt versenyből hármat is a második helyen zárt, miközben a megelőző 25 versenyen ez csak kétszer jött össze neki. Megszakadt viszont karrierje leghosszabb első rajtsoros sorozata – utoljára még a tavalyi Katari Nagydíjon történt meg, hogy nem az első kettő közé kvalifikálta magát.
Lando Norris 14. dobogóját szerezte, ezzel megdöntötte Nick Heidfeld rekordját, és immár ő rendelkezik a legtöbb pódiummal győzelem nélkül. Persze Norris joggal bízhat abban, hogy egyszer azért meglesz az a győzelem – négyen tartják holtversenyben az első győzelem előtt szerzett legtöbb dobogó rekordját: Alesi, Hakkinen, Irvine és Depailler is tizenötször pezsgőzhetett, mielőtt felállhattak a pódium legfelső fokára, mögöttük Button és Ginther áll 13-mal.
Norris egy másik rekordot is megdöntött, hiszen eddig holtversenyben álltak Alesivel az „egy konstruktőrrel szerzett legtöbb dobogó győzelem nélkül” kategóriában. A francia 1996-ban és 1997-ben 13-szor állt a pódiumra a Benetton színeiben, és természetesen ő is „visszakaphatja” a rekordját, ha Norris győz a McLarennel.
Először fordult elő a 2007-es Belga Nagydíj óta, hogy a Ferrari és a McLaren végez 1-2-3-4-ben, akkor Raikkönen, Massa, Alonso, Hamilton volt a sorrend.
Ez mindössze a harmadik olyan futam volt 2013 májusa óta, amikor se a Red Bull, se a Mercedes nem ünnepelhetett dobogót – az elmúlt szűk 11 évben csak a 2020-as Olasz és Szahíri Nagydíjakon fordul elő ez.
Tovább tart az ausztrál átok, Oscar Piastri sem tudta megszerezni a hazai versenyzők első dobogóját a kontinensnyi ország futamán, viszont az ausztrálok legjobb itteni eredményét beállította, hiszen Mark Webber 2012-ben, Daniel Ricciardo pedig 2016-ban és 2018-ban szintén negyedikként zárt. Ricciardo egyébként 2014-ben felállhatott itt a dobogóra, de utólag a kizárás sorsára jutott.
Fernando Alonso büntetése után Yuki Tsunoda a 7. helyre lépett előre. A japán versenyző utoljára majd két éve, a 2022-es imolai futamon végzett ennyire előkelő helyen.
Nico Hülkenberg sorozatban negyedik Ausztrál Nagydíján szerzett pontot, sőt az utolsó nyolc itteni fellépésén csak egyszer, 2017-ben maradt pont nélkül, amikor a 11. helyen végzett.
A német egymás után másodszor ért célba a legjobb tíz között úgy, hogy előtte húsz versenyen át egyszer sem sikerült ez neki. Mivel csapattársa, Kevin Magnussen is a legjobb 10 között zárt, a Haas a 2022-es Osztrák Nagydíj óta első kettős pontszerzésének örvendhetett.
Kilenc siker után megszakadt Max Verstappen győzelmi sorozata, ami így holtversenyben a második leghosszabb széria az F1 történetében saját tavalyi tízes sorozata után. A holland az egyetlen a sportág történetében, aki kétszer is hatnál több futamot nyert egyhuzamban.
A holland negyvenhárom verseny után először esett ki, ez az F1 történetének második leghosszabb célba érési és második leghosszabb pontszerzési sorozata Lewis Hamilton 48-as szériája után.
Mindössze másodszor fordult elő közös pályafutásuk során, hogy Verstappen és Hamilton is kiesnek ugyanarról a versenyről – az első a 2021-es monzai futam volt, melyen egymással ütköztek.
Ez volt a 27. Ausztrál Nagydíj az Albert Parkban, és már a 8. olyan, melyről a pole-pozíciós versenyző kiesik – utoljára viszont elég régen, még a turbókorszak első futamán fordult elő ez, akkor Lewis Hamilton versenye tartott mindössze pár körig.
A Mercedesnek is hosszú sorozata szakadt meg: egymás után 62 futamon szereztek pontot – utoljára a 2021-es Azerbajdzsáni Nagydíjon nem sikerült ez nekik –, ami holtversenyben a harmadik leghosszabb ilyen széria volt (a leghosszabb a Ferrarié 81-gyel 2010 és 2014 között, a második a McLarené 2010 és 2013 között).
Utoljára a 2018-as Osztrák Nagydíjon fordult elő, hogy a csillagosok egyik autója sem látta meg a kockás zászlót, azóta 118 futam telt el. Talán ennél is megdöbbentőbb, hogy a 2012-es szezonzáró óta, azaz több mint 11 év és 227 futam alatt ez csupán a negyedik olyan verseny volt, ahol pont nélkül maradtak az Ezüst Nyilak.
Így aztán a csapatok közül a Visa RB-vel fordult elő a legrégebben, hogy egyik autójukat sem intette le a kockás zászló – a 2021-es Olasz Nagydíjon, természetesen még AlphaTauri néven, amikor Yuki Tsunoda el sem tudott rajtolni, Pierre Gasly pedig négy kör után kiesett.
Lewis Hamilton 2010 óta először esett ki a Q2-ben Ausztráliában, és sorozatban ötödször maradt alul csapattársávval szemben az időmérőn. Hamilton sorozatban hatodszor nem fért be az első ötbe egy nagydíjon, ami korábban sosem fordult elő vele.
George Russell mindhárom olyan versenyen balesetet szenvedett, amikor Sainz nyert: egyszer az első, kétszer az utolsó körben.
Daniel Ricciardo karrierje során először esett ki a Q1-ben hazai pályán – csapattársa, Tsunoda viszont sorozatban másodszor jutott a Q3-ba, ez a „duplázás” tavaly egyszer sem sikerült neki.