DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
F1

Norris szerezte meg a pole-t az F1-es Monacói Nagydíjon

Lando Norris indulhat majd az élről az F1-es Monacói Nagydíjon, miután az időmérő edzésen megelőzte Leclerc-t és Piastrit. A Mercedesek a Q3-ba se jutottak. Összefoglaló és végeredmény.

Lando Norris történelmi körrel szerezte meg a monacói pole-pozíciót: a McLaren versenyzője 1:09,954-es időt autózott, megelőzve Charles Leclerc-t és csapattársát, Oscar Piastrit. A kvalifikáció izgalmas végjátékában Verstappen csak az ötödik lett, előle Hamilton, mögüle Hadjar indulhat majd holnap – Alonso, Ocon, Lawson és Albon is bejutott a harmadik szakaszba. A Q2-t Russell balesete szakította meg, míg a Q1 végén Antonelli csapta oda az autóját, azaz a Mercedesek nehéz helyzetből várják a holnapot.

Q3: Szenzációs végjáték, Norris a pole-ban 

A két McLaren, a két Ferrari, a két Racing Bulls, valamint Albon, Ocon, Alonso és természetesen Verstappen kezdhetett neki a fél győzelmet jelentő monacói rajtelsőségről döntő harmadik szakasznak, köztük többen kényszerűségből használt lágyakon, míg Ocon és Albon közepesen – a francia ráadásul úgy, hogy az időmérő addigi szakaszában csak lágyakon ment.

Az első körök a McLarennek sikerültek jobban, Leclerc és Verstappen csak Norris és a Q2 legvégén falat koccoló Piastri mögött álltak ekkor, Hamilton használtakon az ötödik helyre volt jó első próbálkozásra, míg a közepeseken Albon a hatodik helyre lőtte a Williamst a Ferrari és Ocon közé.

norris-monaco-1



Oscar Piastri szenzációs 1:10,140-es időt futott, de az utolsó szektora nem volt tökéletes, így Norris hiába volt hátrányban két szektor után, 15 ezreddel a maga javára tudta fordítani a küzdelmet. A többiek fél másodperc hátrányból próbálkozhattak, Hamilton csak az utolsó körén gyengét futó Verstappent tudta megelőzni, Leclerc viszont az élre állt! De itt még nem volt vége, jött az újabb fordulat: Lando Norris egy történelmi, 1:09-es körrel, egészen pontosan 1:09,954-gyel megszerezte a rajtelsőséget a hazai hős és csapattársa előtt. 

Verstappen csak ötödik lett, Hadjar a harmadik sorba kvalifikált, mögöttük következik a franciától egy ezredet kapó Alonso, a Haast a negyedik sorba repítő Ocon, az idei legjobb időmérőjét futó Lawson, valamint Albon a 10. helyen.

Q2: Russell az alagútban ragadt, Tsunoda kiesett

A második szakaszt a Ferrarik és a Williamsek is közepes keveréken kezdték meg, de hogy ez mennyire volt jó ötlet, az teljes egészében nem derülhetett ki, ugyanis csak egy gyors kör jutott a mezőny tagjainak, mielőtt érkezett a piros zászló: Russell autója előbb lelassult, majd meg is állt az alagútban – így a sportbírók kénytelenek voltak versenyzővel együtt kitolni a sikánig a Mercedest. A csillagosok számára ezzel véget ért az időmérő.

tv-russell

Tizenhárman küzdöttek tehát a tíz továbbjutó helyért, az élen a McLarenek és a Ferrarik dobálták a jobbnál jobb köröket, majd Verstappen is be tudott lépni közéjük, míg a kiesőhelyeken a hajrá előtt Hadjar, Hülkenberg és Ocon álltak – utóbbi kettő a papírformának megfelelően.

Hadjar végül simán továbbment, és a 10. helyen Ocon is tovább csusszant, ugyanis Sainz lágyon nem tudta megjavítani a legjobb közepesen futott körét, Tsunoda pedig elrontotta az utolsó menetet, így ők csatlakoztak Hülkenberghez a Q2-ben búcsúzók között. A szakaszt Norris zárta az élen Leclerc és Tsunoda előtt, a továbbjutók közül Alonso volt az egyetlen, aki közepesen teljesítette legjobb idejét.

Q1: Kiesett a két Alpine, Antonelli odacsapta

A mezőny nagy része azonnal a pályára hajtott, hiszen a Q1-ben más helyszínekhez képest is nehezebbnek ígérkezett egy tiszta kört összerakni az esetleges feltartások és balesetek miatt. Az első körök a pályával való barátkozásról és a ritmus felvételéről szóltak, Leclerc például elsőre bő két másodperccel elmaradt a szabadedzésen futott legjobbjától. Ezt a ráhangolódást Verstappen a többieknél később kezdte, hiszen csak az edzés hatodik percében hajtott a pályára.

bearman-monaco

A mezőny nagy része lágyakon próbálkozott, egyedül a két Alpine volt közepeseken, s Gasly tempójából eleinte úgy tűnt, működik is ez a megoldás, végül aztán ők is feltették a lágyakat. A más pályákon megszokottaktól eltérő módon a mezőny nagy része folyamatosan körözgetett, nem egy utolsó tűzijátékra jöttek ki a végén, így folyamatosan változtak a kieső zóna tagjai. A hajrára fordulva Bortoleto, Alonso, Bearman, Stroll és Colapinto volt a mezőny végén, de a folyamatos javulás miatt senki nem érezhette magát biztonságban.

A szakasz piros zászlóval ért véget, a 15. helyen épphogy továbbjutó Andrea Kimi Antonelli a sikánban odacsapta az autót, így hatodikként ő is csatlakozott a „kiesőkhöz”, akik közé Bortoleto, Bearman, Gasly, Stroll és Colapinto iratkozott fel. A szakaszt Leclerc zárta az élen, mögötte egy tizeden belül volt a két McLaren.
 

Az F1-es Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

1.

Lando Norris

McLaren–Mercedes

1:09,954

 

2.

Charles Leclerc

Ferrari

1:10,063

+0,109

3.

Oscar Piastri

McLaren–Mercedes

1:10,129

+0,175

4.

Lewis Hamilton

Ferrari

1:10,382

+0,428

5.

Max Verstappen

Red Bull–Honda RBPT

1:10,669

+0,715

6.

Isack Hadjar

Racing Bulls–Honda RBPT

1:10,923

+0,969

7.

Fernando Alonso

Aston Martin–Mercedes

1:10,924

+0,970

8.

Esteban Ocon

Haas–Ferrari

1:10,942

+0,988

9.

Liam Lawson

Racing Bulls–Honda RBPT

1:11,129

+1,175

10.

Alexander Albon

Williams–Mercedes

1:11,213

+1,259

11.

Carlos Sainz

Williams–Mercedes

1:11,362

+1,408

12.

Yuki Tsunoda

Red Bull–Honda RBPT

1:11,415

+1,461

13.

Nico Hülkenberg

Sauber–Ferrari

1:11,596

+1,642

14.

George Russell

Mercedes

-

-

15.

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

-

-

16.

Gabriel Bortoleto

Sauber–Ferrari

1:11,902

+1,948

17.

Oliver Bearman

Haas–Ferrari

1:11,979

+2,025

18.

Pierre Gasly

Alpine–Renault

1:11,994

+2,040

19.

Lance Stroll

Aston Martin–Mercedes

1:12,563

+2,609

20.

Franco Colapinto

Alpine–Renault

1:12,597

+2,643

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: