Lando Norris történelmi körrel szerezte meg a monacói pole-pozíciót: a McLaren versenyzője 1:09,954-es időt autózott, megelőzve Charles Leclerc-t és csapattársát, Oscar Piastrit. A kvalifikáció izgalmas végjátékában Verstappen csak az ötödik lett, előle Hamilton, mögüle Hadjar indulhat majd holnap – Alonso, Ocon, Lawson és Albon is bejutott a harmadik szakaszba. A Q2-t Russell balesete szakította meg, míg a Q1 végén Antonelli csapta oda az autóját, azaz a Mercedesek nehéz helyzetből várják a holnapot.
Q3: Szenzációs végjáték, Norris a pole-ban
A két McLaren, a két Ferrari, a két Racing Bulls, valamint Albon, Ocon, Alonso és természetesen Verstappen kezdhetett neki a fél győzelmet jelentő monacói rajtelsőségről döntő harmadik szakasznak, köztük többen kényszerűségből használt lágyakon, míg Ocon és Albon közepesen – a francia ráadásul úgy, hogy az időmérő addigi szakaszában csak lágyakon ment.
Az első körök a McLarennek sikerültek jobban, Leclerc és Verstappen csak Norris és a Q2 legvégén falat koccoló Piastri mögött álltak ekkor, Hamilton használtakon az ötödik helyre volt jó első próbálkozásra, míg a közepeseken Albon a hatodik helyre lőtte a Williamst a Ferrari és Ocon közé.
Oscar Piastri szenzációs 1:10,140-es időt futott, de az utolsó szektora nem volt tökéletes, így Norris hiába volt hátrányban két szektor után, 15 ezreddel a maga javára tudta fordítani a küzdelmet. A többiek fél másodperc hátrányból próbálkozhattak, Hamilton csak az utolsó körén gyengét futó Verstappent tudta megelőzni, Leclerc viszont az élre állt! De itt még nem volt vége, jött az újabb fordulat: Lando Norris egy történelmi, 1:09-es körrel, egészen pontosan 1:09,954-gyel megszerezte a rajtelsőséget a hazai hős és csapattársa előtt.
Verstappen csak ötödik lett, Hadjar a harmadik sorba kvalifikált, mögöttük következik a franciától egy ezredet kapó Alonso, a Haast a negyedik sorba repítő Ocon, az idei legjobb időmérőjét futó Lawson, valamint Albon a 10. helyen.
Q2: Russell az alagútban ragadt, Tsunoda kiesett
A második szakaszt a Ferrarik és a Williamsek is közepes keveréken kezdték meg, de hogy ez mennyire volt jó ötlet, az teljes egészében nem derülhetett ki, ugyanis csak egy gyors kör jutott a mezőny tagjainak, mielőtt érkezett a piros zászló: Russell autója előbb lelassult, majd meg is állt az alagútban – így a sportbírók kénytelenek voltak versenyzővel együtt kitolni a sikánig a Mercedest. A csillagosok számára ezzel véget ért az időmérő.
Tizenhárman küzdöttek tehát a tíz továbbjutó helyért, az élen a McLarenek és a Ferrarik dobálták a jobbnál jobb köröket, majd Verstappen is be tudott lépni közéjük, míg a kiesőhelyeken a hajrá előtt Hadjar, Hülkenberg és Ocon álltak – utóbbi kettő a papírformának megfelelően.
Hadjar végül simán továbbment, és a 10. helyen Ocon is tovább csusszant, ugyanis Sainz lágyon nem tudta megjavítani a legjobb közepesen futott körét, Tsunoda pedig elrontotta az utolsó menetet, így ők csatlakoztak Hülkenberghez a Q2-ben búcsúzók között. A szakaszt Norris zárta az élen Leclerc és Tsunoda előtt, a továbbjutók közül Alonso volt az egyetlen, aki közepesen teljesítette legjobb idejét.
Q1: Kiesett a két Alpine, Antonelli odacsapta
A mezőny nagy része azonnal a pályára hajtott, hiszen a Q1-ben más helyszínekhez képest is nehezebbnek ígérkezett egy tiszta kört összerakni az esetleges feltartások és balesetek miatt. Az első körök a pályával való barátkozásról és a ritmus felvételéről szóltak, Leclerc például elsőre bő két másodperccel elmaradt a szabadedzésen futott legjobbjától. Ezt a ráhangolódást Verstappen a többieknél később kezdte, hiszen csak az edzés hatodik percében hajtott a pályára.
A mezőny nagy része lágyakon próbálkozott, egyedül a két Alpine volt közepeseken, s Gasly tempójából eleinte úgy tűnt, működik is ez a megoldás, végül aztán ők is feltették a lágyakat. A más pályákon megszokottaktól eltérő módon a mezőny nagy része folyamatosan körözgetett, nem egy utolsó tűzijátékra jöttek ki a végén, így folyamatosan változtak a kieső zóna tagjai. A hajrára fordulva Bortoleto, Alonso, Bearman, Stroll és Colapinto volt a mezőny végén, de a folyamatos javulás miatt senki nem érezhette magát biztonságban.
A szakasz piros zászlóval ért véget, a 15. helyen épphogy továbbjutó Andrea Kimi Antonelli a sikánban odacsapta az autót, így hatodikként ő is csatlakozott a „kiesőkhöz”, akik közé Bortoleto, Bearman, Gasly, Stroll és Colapinto iratkozott fel. A szakaszt Leclerc zárta az élen, mögötte egy tizeden belül volt a két McLaren.
Az F1-es Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye
1. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
1:09,954 |
|
2. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:10,063 |
+0,109 |
3. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
1:10,129 |
+0,175 |
4. |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:10,382 |
+0,428 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
1:10,669 |
+0,715 |
6. |
Isack Hadjar |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:10,923 |
+0,969 |
7. |
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
1:10,924 |
+0,970 |
8. |
Esteban Ocon |
Haas–Ferrari |
1:10,942 |
+0,988 |
9. |
Liam Lawson |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:11,129 |
+1,175 |
10. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
1:11,213 |
+1,259 |
11. |
Carlos Sainz |
Williams–Mercedes |
1:11,362 |
+1,408 |
12. |
Yuki Tsunoda |
Red Bull–Honda RBPT |
1:11,415 |
+1,461 |
13. |
Nico Hülkenberg |
Sauber–Ferrari |
1:11,596 |
+1,642 |
14. |
George Russell |
Mercedes |
- |
- |
15. |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
- |
- |
16. |
Gabriel Bortoleto |
Sauber–Ferrari |
1:11,902 |
+1,948 |
17. |
Oliver Bearman |
Haas–Ferrari |
1:11,979 |
+2,025 |
18. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
1:11,994 |
+2,040 |
19. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
1:12,563 |
+2,609 |
20. |
Franco Colapinto |
Alpine–Renault |
1:12,597 |
+2,643 |