DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
F1

Sainz szerint először elfogyott, aztán magához tért a kemény keverék

A spanyol értékes pontokat szerzett csapatának, azonban sajnálja, hogy nem tudott a dobogóért harcolni. Szerinte még nem tudnak eleget az új padlólemezről.

Az Olasz Nagydíjon a Ferrari nem csupán Charles Leclerc győzelmével szerzett értékes pontokat, hanem Carlos Sainz negyedik helyével is. A maranellóiak így közrefogták a McLaren második és harmadik helyen záró párosát. Sainz a Formula.hu jelenlétében elmondta, hogy előre tudták, hogy érdekes futam vár ránk Monzában:

„A verseny előtt a csapattal bizakodtunk, hogy ez egy nagyon más Monza lesz sok szemcsésedéssel. Nagyon kicsi volt a különbség az egy és két kerékcsere között. Tudtuk, hogy minden azon fog múlni, hogy ki fog jobban reagálni az adott szituációra, és arra, amit látunk ma a pályán. Úgy gondolom, hogy nagyon jó munkát végeztünk ma, jól csináltuk az egyik autóval.”

Sainz úgy látja, hogy ő valószínűleg 5-6 körrel tovább maradt kint, mint kellett volna. Alapvetően azt gondolták, hogy a tizenötödik kör környékén kiállók kettő kiállással mennek, így maradtak. Azonban mire erre rájöttek, Sainz már túl sok versenytempót vesztett ahhoz, hogy a dobogós helyekért harcoljon.



„Ma valós versenyben voltunk a McLarenekkel. Itt a szélárnyék egyértelműen különbséget jelent, én pedig elvesztettem azt a 15. kör környéken, amikor jöttek a bokszkiállások. Éreztem, ahogy lassabbak vagyunk nélküle. Utána ők hárman egymás mögött haladtak, én pedig nem voltam sehol. Lewis bekerült a szélárnyékomba és követte a tempóm.”

„Őszintén azt gondolom, hogy versenyben voltunk a McLarenekkel, amit jó volt látni. De közben ez Monza, és kifejezetten csak Monzára vonatkozik. Meg kell várnunk a következő versenyeket, hogy ez a csomag valóban megváltoztatja-e a szezonunkat” – magyarázta Sainz az új padlólemezre utalva, amelyről Leclerc is beszélt a versenyt követően. 

Hogyan alakult ki a mai stratégia?

„10-15 kör után jöttem rá a második szakaszban, hogy a gumikopás nem volt túl nagy a kemény keveréken. Ezt követően pedig, amikor a többiek kiálltak, a gumijaimnak szinte annyi volt. Ezután Charles-nál és nálam is nagy volt a gumikopás, de utána csodával határos módon magukhoz tértek. Ez adta meg a lehetőséget, hogy elmenjünk a végéig.”

A spanyol pilóta szerint a mai futamon a véletlen is közrejátszott: „Fantasztikus hétvégém volt, nagyon élveztem. Kár, hogy nem tudtam ma a dobogóra állni, ugyanakkor úgy érzem, hogy a mai nap egy pénzfeldobással ért fel, hogy kinn maradjunk-e vagy ne. Ha harcban szerettünk volna maradni, akkor az előttünk levő autók mögött kellett volna maradni az első kiállásokat követően.”

„Ott elvesztettük a lehetőségünket a dobogóra, de őszintén örülök a csapat sikerének. Azt kívánom, hogy bárcsak ott lettem volna Charles-szal dobogón, azt gondolom, hogy nagyon megérdemelte, jobban, mint ma bárki más” – mondta Sainz a futamról.

A Ferrari spanyolja azt is elmondta, hogy tudott róla, hogy a verseny mennyire fontos szakaszában érte őt utol Piastri: „A legjobbamat adtam, hogy egy körre lelassítsam, de azt hiszem, hogy másfél másodperccel gyorsabb volt. Monzában így egy körnél nem sokkal tudsz többet megtenni.”


Mit várhat a Ferrari a padlólemeztől? 

„Nem tudom.” – kezdte válaszát a spanyol, kitérve az új elemre. „Több mintára van szükségünk. El kell mennünk több klasszikus versenypályára, amiből a következő Austin lesz. A mostani versenyek elég egyediek, egy Bakuban, egy pedig Szingapúrban. Austin közelebb van a klasszikus versenypályákhoz, ez pedig majd elmondja, hogy mennyire jó az új padlólemez.”

„Bakuban nincsenek gyors és középgyors kanyarok. Mind lassú. Nagyon különleges, mint Szingapúr. Így nem fogunk abból sokat látni, hogy milyenek vagyunk a gyors és középgyors kanyarokban.” Az erőviszonyokra kitérve pedig a következőt tette hozzá Sainz:

„Számomra még mindig általában a leggyorsabb autó nyer. Ma lehet, hogy szoros volt a Ferrari és a McLaren között, de az előző hétvégén a leggyorsabb autó nyert. Úgyhogy ez még mindig ezen múlik. Főleg, ha megnézed a különbséget az időmérőn, ahol egy tizeden belül vagyunk egymástól. Ez megmutatja, hogy a versenyzők nagyjából egyenlően gyorsak.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: