Hiába vette át a vezetést nem sokkal a rajt után, és vezetett a verseny nagy részében, nem jött össze Oscar Piastrinak karrierje második F1-es futamgyőzelme – az ausztrál a második helyen végzett az Olasz Nagydíjon. A McLaren pilótája, miután egy agresszív manőverrel maga mögé utasította csapattársát, Lando Norrist a futam első körében, a két kiállásos stratégiával próbálkozott, második kiállása után viszont már nem tudta beérni az eggyel kevesebb kerékcserével operáló ferraris Charles Leclerc-t.
„Nem fogok hazudni, fáj… Nagyon fáj. Nagyon sok mindent jól csináltunk ma. Sok volt a kérdőjel a stratégia kapcsán a futam előtt. Amilyen pozícióban voltunk, és amilyen állapotban a gumik voltak, az egyszeri kiállás nagyon rizikós döntésnek tűnt. Végül az volt a helyes. Nagyon boldog vagyok a tempóm miatt, és amilyen versenyt tudtam teljesíteni, de második helyen végezni… Fáj” – nyilatkozott a rendkívül csalódott Piastri a futam utáni értékelőjében.
A McLaren-versenyzőt a futam közben megkérdezte csapata a rádión, hogy megpróbálná-e az egy kiállást, Piastri viszont túlságosan kockázatosnak találta azt az opciót.
„Utólag úgy gondolom, meg kellett volna próbálnom. De a futam utáni hétfőn, vagy a leintéskor mindenki legendának gondolja magát. Ma nem találtuk el a stratégiát és ebben nagy szerepet játszottam. Nagyon sok volt a vesztenivalónk az élen autózva, Charles pedig megpróbálhatott valami mást, úgyis harmadikként végzett volna. Bejött a döntése.”
„A közepes keverékű abroncsok teljesen tönkrementek, valamint a kemény keverékű gumik halottnak tűntek a verseny elején a Red Bullokon. A bal elsőm eléggé szemcsésedett, és nem gondoltuk volna, hogy fel fog tisztulni, aztán mégis így lett” – mondta a McLaren ausztrálja.