Kezdjük azzal, ami a bokszutca végén történt a Q1-ben: Max Verstappent (3. rajthely), George Russellt (8.) és Fernando Alonsót (14.) azért idézték be a felügyelők, mert lassan hajtottak ki a bokszutcából és ezzel feltartottak a másokat.
Mindhárom versenyző megúszta szankció nélkül az esetet. A felügyelők indoklásából kiderül, hogy az eseménysorhoz a két safety car-vonal közötti maximum köridők betartása vezetett. Az érintett versenyzők ugyanis azzal magyarázták, hogy lassan haladtak a bokszkijáratnál, hogy így akartak maguk előtt tiszta pályát és rést hagyni az előttük autózóval szemben, hiszen ha ezt nem teszik meg ott (a bokszkijárat az a szakasz, ahol nem érvényes a deltaidő), a pályán kellett volna lassítaniuk, amit viszont az előírások tiltanak a maximumidővel.
A stewardok arra jutottak, hogy ez valóban kevésbé veszélyes szituáció volt, mintha a pályán lassítottak volna a pilóták és úgy keveredtek volna feltartásba, ugyanakkor megjegyezték: üdvös lenne megoldást találniuk a problémára.
A sárga zászlós incidensek
Két pilótát az Alonso megforgása utáni sárga zászlós fázis okán rendeltek be magukhoz a stewardok. Az egyikük a hatodik helyre kvalifikáló Lewis Hamilton volt, akinek amiatt kellett felelnie, mert állítólag nem lassított vissza eléggé a vonatkozó szakaszon. A hétszeres világbajnokot azonban hamar felmentették, a felügyelők ugyanis az adatok átvizsgálása után arra jutottak, hogy a Mercedes pilótája lassabb volt a miniszektorokban, mint az előző gyorskörében, azaz lassított, így nem állt fenn a szabályszegés.
Logan Sargeant azonban már nem volt ilyen szerencsés. A Williams pilótája ugyanis a sárga zászlós jelzés hatálya alatt előzte meg a pályán lassan haladó Yuki Tsunodát. Sargeant azzal érvelt, hogy zöld jelzést látott maga előtt, ám a felügyelők szerint ez nem mentség, ugyanis a zöld zászló a pálya későbbi szakaszára vonatkozott, az előzés helyén még sárga volt érvényben.
Emiatt az amerikai újoncot tíz rajthelyes büntetésben és két büntetőpontban részesítették. Igaz, ez nem sokon változtatott, hiszen Sargeant eleve a rajtrács végéről startolt volna azok után, hogy az összes Q1-es körét törölték pályaelhagyások miatt (mivel az edzéseken volt a 107 százalékos szabálynak megfelelő körideje, természetesen engedik őt rajthoz állni).
A Williamst és Zhout is megbírságolták
Az egyik legérdekesebb vizsgálat is a Williamst érintette, a csapat ugyanis a bokszutcában szabadon hagyott egy emelőt, amelyet aztán az AlphaTauri garázsából kihajtó Tsunoda el is talált. A felügyelők meghallgatták a japánt, valamint a két istálló képviselőit, a Williams pedig elismerte a hibáját és elnézést kért. A történtekért 20 ezer eurós bírságot szabtak ki a grove-i alakulatra, amelyből 10 ezer eurót tizenkét hónapra felfüggesztettek.
További kihágás történt Guanyu Zhou részéről, aki a megengedett 80 km/h helyett 84,1 km/h-val hajtott a bokszutcában az időmérő utolsó szakaszában. Emiatt 500 eurós bírsággal sújtották az Alfa Romeo kínai versenyzőjét.
Végezetül pedig három versenyzőnél (Zhou, Russell és Lando Norris) felmerült, hogy nem tartották be a fentebb említett SC1-SC2 vonal közötti maximumidőket, ám ahogy a korábbi hétvégéken minden esetben, ezúttal sem történt büntetés. A három érintett ugyanis rendre azért lassított, hogy ne tartsanak fel másokat, ezért a felügyelők nem ítélték „szükségtelenül lassú” haladásnak a történteket.