Amióta Daniel Ricciardo újra a Red Bull kötelékeibe tartozik teszt- és szimulátorversenyzőként, folyamatosan előkerülő téma, hogy vajon kaphat-e az energiaitalosoktól versenyzői ülést is. Helmut Marko nemrég elismerte, hogy a Brit Nagydíjat követő Pirelli-teszten azért is ültetik autóba az ausztrált, hogy felmérjék a formáját, ugyanakkor Sergio Perez helye továbbra is garantált 2024 végéig.
Viszont felmerültek már olyan pletykák is, hogy Ricciardo akár a Red Bull második csapatához, az AlphaTaurihoz is mehet. Yuki Tsunoda az idei feljavuló teljesítménye kapcsán alighanem marad 2024-re is a faenzai alakulatnál, Nyck de Vries alatt viszont inog az ülés – nemrég épp Marko ismerte el, hogy egyelőre úgy fest, Christian Hornernek lett igaza, aki tavaly nem lelkesedett a holland szerződtetéséért.
Mindenesetre az F1-es Osztrák Nagydíjon nekiszegezték az AlphaTauri szezon végén távozó csapatfőnökének, Franz Tostnak a kérdést, hogy Ricciardo szóba jöhet-e opcióként 2024-re – a válasz szerint csak akkor, ha a juniorok nem állnak készen:
„A filozófia meglehetősen egyértelmű: a teljesítmény dönt. Természetesen a csapat filozófiája az, hogy fiatal versenyzőket neveljen. De ha a fiatalok még nincsenek ott… Jön néhány jó fiatal pilóta: Iwasa jó munkát végez, Hadjar is jó munkát végez, de egyszerűen kicsit még korai ez számukra. Előbb vagy utóbb a csapatunkban látom őket, de ha még ez túl korai, akkor talán más megoldás után kell néznünk. De egyelőre nem beszéltünk erről” – utalt arra Tost, hogy a Red Bull Formula-2-ben nevelkedő juniorjainak bevetése talán még korai lenne a következő idényben.
Aki az első lehet a sorban az F1-es ülésért
Van persze Ayumu Iawasa és Isack Hadjar előtt is valaki a Red Bull-os fiatalok sorában: Liam Lawson, aki már jelenleg is tartalékpilótaként funkcionál, emellett pedig a japán Super Formulában versenyez 2023-ban. Tost vele kifejezetten elégedett, így a szavai alapján ő lehetne az első számú jelölt a csapatnál:
„Liam jó munkát végzett, amikor tavaly Abu Dhabiban nálunk vezetett, és most is jó munkát végez Japánban, hiszen egy igen kemény bajnokságról van ott szó. Mint mondtam, a teljesítmény a kérdés. Fel kell mérnünk, hogy először is melyik versenyző elérhető, valamint érett és képzett eléggé ahhoz, hogy beüljön egy Formula-1-es autóba. Meglátjuk. Jelenleg még semmi sem eldöntött.”
De mi a helyzet De Vriesszel?
Maga Nyck de Vries kapcsán arra tett utalást Tost, hogy a következő nagydíjak kulcsfontosságúak lehetnek a holland szempontjából, akinek újoncként az is nehezíthette eddig az életét, hogy az évad elején sok ismeretlen helyszínen – például Dzsiddában és Melbourne-ben – kellett versenyeznie, Bakuban ráadásul a sprintlebonyolítás is kevés gyakorlási időre adott lehetőséget:
„A Formula-1-ben minden versenyzőn van nyomás. Meglátjuk, itt hogyan teljesít Nyck, hogyan teljesít majd Silverstone-ban, mivel ezeket a pályákat ismeri. Most olyan helyszínek jönnek, amelyeket ismer: Ausztria, Silverstone, Budapest, Spa, Monza, és ez szerintem segít az önbizalmon” – magyarázta az AlphaTauri vezetője.
Tost újfent elmondta azt a hitvallását, hogy szerinte egy F1-es pilótának három szezonra van szüksége ahhoz, hogy mindenbe belerázódjon, mert bár jó felkészülést jelent a szimulátoros munka is, ott nem lehet mindent – például a változó körülményeket – begyakorolni.
Mindezek ellenére amikor a The Race arról kérdezte Tostot, hogy biztosan marad-e a szezon végéig De Vries az autójukban, ezt nem erősítette meg a csapatvezető: „Nycké a döntés. Nem a csapaté. Ha Nyck jó teljesítményt nyújt, miért kellene lecserélnünk?” – fogalmazott.