Londonban gyűlt össze az F1 Biztosság, amelynek résztvevői Londonban találkoztak, hogy megvitassanak több fontos pontot is a sportággal kapcsolatban. Az ülést a Formula-1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali, valamint az FIA együléses versenysorozatokért felelős sportigazgatója, Nikolas Tombazis vezették.
A Nemzetközi Automobil Szövetség február 21-én délután egy sajtóközleményben összegezte a legfontosabb tudnivalókat. Ezek alapján a bizottság tagjai több lényeges dolgot is rögzítettek, így például a gumiabroncsokat illetően. A közlemény szerint a Pirelli sikeres tesztelését követően, a csapatok támogatásával a gyártó egy olyan nedves pályára való abroncscsomagot fejlesztett ki, amely nagyobb teljesítményre képes a korábbi specifikációval ellentétben, ráadásul ez az abroncsfajta nem igényli a melegítő paplanok használatát
A konstrukció hivatalosan az Emilia-romagna-i Nagydíjtól válik majd elérhetővé, ezzel kapcsolatban pedig fontos információ, hogy már készülőben van egy technikai irányelv, amely lehetővé teszi a csapatok számára, hogy az aerodinamikai tesztelési korlátozás határain és a költségplafonon túl végezhessenek ilyen jellegű munkát a sportág érdekeit szolgálva.
Jóváhagyták azt a javaslatot is, hogy lazítsák a verseny során a rádióüzenetekre vonatkozó szabályozást, ahogyan a Parc Fermé szabályait is a sprintekre vonatkozóan. Ezeken a hétvégéken ugyanis a csapatok szabadabban cserélhetik a gyakrabban sérülő elemeket, és nagyobb szerepet kapnak az ezek leadására szolgáló űrlapok és dokumentumok is. Utóbbi a teljes Parc Fermé-időszakra vonatkozik majd, attól kezdve, hogy az autó pénteken elindul a kvalifikációra, egészen addig a pontig, hogy rajthoz áll a versenyen.
Egyhangúlag jóváhagyták továbbá a 2023. évi sport-, technikai és pénzügyi szabályzat kisebb módosításait is. Ezek közé tartozott a téli leállási időszak bevezetése mind a versenyzők, mind a gyártók számára, az a szabályzat, amely könnyebb hozzáférést biztosít a gyárakhoz az FIA ellenőrző csoportja számára, a pontosabban ellenőrzések érdekében, de pontok körüli kavarodásról is sikerült megállapodni.
Mint az ismert Suzukában elég nagy kavart okozott, amikor annak ellenére teljes pontokat osztottak, hogy csak a futam 52%-át teljesítette a mezőny, de mint kiderült a szabály megfogalmazása miatt a részpontokat csak akkor kell kiosztani, ha egy megszakított futamot már nem indítanak újra. Most ezen is módosítani fognak, ahogyan arról még bő egy hónapja mi is beszámoltunk.
Egyezség született még a költségplafon emeléséről, amennyiben a 21 futamot meghaladja a versenynaptár. Ezekben az esetekben a megállapodás szerint futamonként 1,2 millió dollárról 1,8 millió dollárra nő a kiigazítás összege, azon az alapon, hogy a naptárba felvett további futamok tendenciája olyan helyszínek felé mutat, melyekre költségesebb eljutnia a csapatoknak.
Lényeges módosítások a versenypályákon
Összegezték azokat a változtatásokat is, amelyek a pályákat érintik. Ezek alapján Bakuban és Miamiban a teljes vonalvezetés új aszfaltot kap, Szaúd-Arábiában ahol csak lehetséges, javítják a látási viszonyokat a kanyarok bejáratánál, Zandvoortban 1,5 méterrel megnövelik a bokszok előtti területek között lévő távolságot, Katarban pedig teljesen új paddock-infrastruktúra és bokszutca fogadja majd a jelenlévőket.
Szintén fontos változás még, hogy FIA elemezte a 2022-es DRS-zónákat, 2023-ra pedig néhány változtatást eszközöltek a jobb versenykörülmények érdekében. Ennek értelmében Bahreinben, Dzsiddában, Melbourne-ben, Bakuban és Miamiban igazítanak az érzékelési, továbbá a nyitási ponton, Ausztráliában pedig a negyedik DRS-zónát is elérhetővé teszik.
Bár ez általában csak formalitás, a fentebb leírtakhoz mindenképp hozzá kell tenni, hogy ezeket még a Motorsport Világtanácsnak jóvá kell hagynia.