DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Vettel távozik, az Audi jön, Alonso vált – az év F1-es híre

Várt és meglepő, örömteli és szomorú hírekből is jutott bőséggel a 2022-es F1-es szezonban: évértékelőnk mai részében ezeket gyűjtöttük össze.

Az év híreivel folytatjuk a Formula.hu hagyományos nagy F1-es szezonértékelő sorozatát: mint az előző kategóriákban, itt is felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája.

 

Balogh Tamás: Hiába ívelt egyértelműen lefelé a karrierje az utóbbi években, Sebastian Vettel személyében mégis a sportág egyik – pályán és azon kívül is – meghatározó figurája jelentette be a visszavonulását. Ehhez részben kapcsolódik Fernando Alonso átigazolásának híre is, amelyet angolosan fogalmazva „nem láttam jönni” (és a mai napig sem értek teljes mértékben), de ennél is nagyobbat szólt, hogy az Audi hivatalosan is megerősítette, hogy beszáll motorgyártóként 2026-ban az F1-be.

1. Vettel visszavonul

2. Jön az Audi 2026-ban

3. Alonso átigazol az Aston Martinhoz

f1-vettel-abudhabi-2022-2



Bódog Balázs: A világbajnoki címek tekintetében a valaha volt öt legeredményesebb pilóta közé tartozó Sebastian Vettel visszavonulása egyértelműen a legnagyobb hír volt a 2022-es szezonban. A német 15 teljes szezon után intett búcsút a száguldó cirkusznak. A dobogó második helyét Dietrich Mateschitz halála foglalja el, akinek munkája még hosszú ideig lesz kézzel fogható az F1 mellett sok más területen is. A bronz pedig a futamok befejeztét követő csapatvezető-keringőé, amelyhez hasonlót még nem nagyon láthattunk korábban.

1. Sebastian Vettel visszavonulása

2. Dietrich Mateschitz halála

3. A csapatvezetők keringője

 

Gellérfi Gergő: Megtörténik, amire évtizedek óta vártunk: a Volkswagen tényleg csatlakozik az F1-hez 2026-tól, méghozzá jelen állás szerint az Audival (bár még mindig érkeznek furcsa szóbeszédek Németországból). Az év legváratlanabb híre Alonso dobbantása volt az Alpine-tól (az ezt követő sárdobálás elég méltatlan volt), míg a harmadik helyen kicsit szubjektív voltam: Nico Hülkenberg három év szünet után újra teljes szezonra szóló szerződést kapott. Sukmaballz!

1. Jön az Audi!

2. Alonso továbbáll

3. Hülkenback!

f1-audi-2022

Az Audi 2026-ban érkezik az F1-be

 

Héjas Szilárd: Vettel visszavonulása egyértelműen a legnagyobb sportértékkel bíró hír a 2022-es esztendőből, de Kevin Magnussen és főleg Nico Hülkenberg visszatérése is ott van a szeren!

1. Vettel visszavonul

2. Hülkenberg visszatér

3. Magnussen visszamegy a Haashoz

 

Kovács Tamás: Mindig fájdalmas pillanat, amikor egy nagy bajnok távozik az F1 színpadáról, Vettel utóbbi időben mutatott emberi gesztusai miatt pedig különösen nehéz volt a búcsú a négyszeres világbajnoktól. Az Audi beszállása már többször is a levegőben lógott az utóbbi néhány évtizedben, a négykarikások érkezése pedig biztos vagyok benne, hogy sokakat tölt el örömmel, emellett az F1 törekvéseit is dicséri. Sajnos ide kívánkozik egy szomorú hír is: Mateschitz halála a riválisokat is megrendítette, az osztrák üzletember ugyanis maradandót alkotott az autósportok színpadán.

1. Vettel visszavonulása

2. Az Audi érkezése

3. Mateschitz halála

 

Nagyházi Anna: Várható volt, de mégis nagyot szólt a hír, amikor a sport négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel bejelentette, hogy 299 rajt, 54 futamgyőzelem és 57 pole-pozíció után a 2022-es szezon végén befejezi F1-es karrierjét. Ugyanígy tett Mattia Binotto is, noha nem önszántából: a Ferrari négy év után vált meg az olasz szakembertől, helyén Fred Vasseur az Alfa Romeo után a legendás maranellói istállónál tölti majd be a csapatfőnöki szerepkört, a tifosi pedig valószínűleg nem fog ellenkezni ezen döntés hallatán. Vegyes volt a 2023-as Las Vegas Nagydíj fogadtatása, de kétségkívül itt a helye a listán az F1 legújabb izgalmas helyszínének bejelentéséről szóló hírnek. 

1. Sebastian Vettel visszavonul

2. Vasseur váltja Binottót

3. Nagydíj Las Vegasban

f1-alonso-aston-2022-teszt

Alonso átigazolása mindenkit váratlanul ért

 

Strommer Benjamin: Ki számított arra, hogy Fernando Alonso elhagyja az Alpine-t, ráadásul nem épp elegánsan fordít hátat a csapatnak, amely már kétszer visszafogadta őt? Valószínűleg csak az, aki elhitte: Nico Hülkenberg tényleg újra F1-es versenyző lesz… A Porsche Formula-1-es csatlakozását ellenben már mindenki tényként kezelte, mikor kiderült, a német gyártó NEM csatlakozik a rajtrácshoz a Red Bull partnereként.

1. Alonso az Aston Martinhoz igazol

2. Hülkenberg visszatér

3. Nem jön a Porsche az F1-be

 

Szikora Tamás: Bár egy ideje már tudni lehetett, hogy a Red Bull alapítója súlyos betegséggel küzd, még így is ledöbbentette az embert, amikor bejelentették, hogy Dietrich Mateschitz elhunyt. Ugyanezen a hétvégén derült ki, hogy Logan Sargeant még a szükséges szuperlicenszpontok hiányában is szerződést kapott a Williams csapatától, de Oscar Piastri és az Alpine fura tánca még ezt is felülmúlta nálam.

1. Dietrich Mateschitz halála

2. Piastri visszautasítja az Alpine ajánlatát

3. A Williams bejelenti Logan Sargeant érkezését

f1-mateschitz-dietrich

A Red Bull-alapító Dietrich Mateschitz halála az egész F1-et megrázta

 

Végeredmény: Sebastian Vettel visszavonulásának híre vitte a prímet nálunk 2022-ben, és kis híján az ennek folyományaként megvalósult Fernando Alonso-féle átigazolás vitte el a második helyet is, ám végül a spanyol váratlan lépését és Dietrich Mateschitz szomorú halálát megelőzte az Audi beszállása. Nagy visszatérések és az év végi csapatfőnök-keringő is felfért listánkra.

1. Vettel visszavonul 15 pont

2. Érkezik az Audi 7 pont

3-4. Alonso átigazol az Aston Martinhoz, Dietrich Mateschitz halála 6-6 pont

5. Hülkenberg visszatér 5 pont

6. Vasseur Binotto helyén és a teljes csapatfőnök-keringő 3 pont

7. Piastri visszautasítja az Alpine-t 2 pont

8-11. Magnussen visszamegy a Haashoz, Sargeant a Williamsnél, a Porsche nem jön az F1-be a Red Bull-lal, Las Vegas-i Nagydíj 1-1 pont

 

A korábbi kategóriák ranglistái:

Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2-3. Charles Leclerc és George Russell

Az év csapata: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari

Az év meglepetése: 1. Kevin Magnussen, 2. Alexander Albon, 3. George Russell és Guanyu Zhou

Az év csalódása: 1. Daniel Ricciardo, 2. Ferrari, 3. McLaren

Az év csapatfőnöke: 1. Christian Horner, 2. Toto Wolff, 3. Frederic Vasseur

Az év versenye: 1. Brit Nagydíj, 2. Sao Pauló-i Nagydíj, 3. Magyar Nagydíj

Az év előzése: 1. Hamilton dupla előzése Silverstone-ban, 2. Vettel Magnussen ellen Austinban, 3. Leclerc Hamilton ellen Silverstone-ban

Az év balesete: 1. Zhou rajtbalesete Silverstone-ban, 2. Schumacher a dzsiddai időmérőn, 3. Alonso és Stroll ütközése Austinban

Az év botránya: 1. A Red Bull átlépi a költséglimitet, 2. Piastri és az Alpine ügye, 3. Rakétatámadás Dzsiddában

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: