Idén sem marad el a Formula.hu szokásos F1-es évértékelő sorozata, amelyben minden kategóriában felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája. A versenyzők után a csapatok 2022-es teljesítményeit értékeltük.
Balogh Tamás: A költséglimitügyet és az idény eleji apró megbízhatósági problémákat leszámítva hibátlan évet futott a Red Bull, joggal került hozzájuk kilenc év után a konstruktőri trófea. A trónfosztott Mercedes a kezdeti küszködés után feltámadva megmutatta, miért is nyerték halomra magukat az elmúlt esztendőkben, míg a Ferrari szezonja kapcsán ugyan főként a hibák tömkelege juthat eszünkbe, ne felejtsük el, hogy az előző két évadhoz képest hatalmasat léptek előre és győzelemre esélyes autóval rukkoltak elő.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Ferrari
Bódog Balázs: A konstruktőri címet megszerző csapat sikere megkérdőjelezhetetlenné vált a szezon során, akik összesített előnyükhöz képest sokkal nagyobb fölénnyel nyerték meg a bajnokságot. A második helyre a Mercedes csapatát választottam, ugyanis a korai lemaradásukat követően hosszú munkának néztek elébe, melyet képesek voltak egy győzelemmel megkoronázni. A harmadik pozícióban az Alpine szerepel, ugyanis képesek voltak a negyedik helyre előrelépni a csapatok rangsorában, igaz, azt a negyedik helyet már jóval korábban is megszerezhették volna.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Alpine
Gellérfi Gergő: A Red Bull. Ki más? A második helyre az Aston Martin ért oda nálam, hiszen döbbenetes mélységből sikerült felkapaszkodniuk a rendszeres pontszerzők közé, ami pedig az Alpine-t illeti: a negyedik hely csodálatos eredmény, de a rengeteg műszaki hiba miatt előrébb nem léphettek a listámon.
1. Red Bull
2. Aston Martin
3. Alpine
Gobodics Tamás: Költségvetési botrány ide vagy oda, a Red Bull megbízhatóságban, stratégiában, fejlesztési ütemben, az autó tempójában, mindenben abszolút elsőnek bizonyult, így ha elfogadjuk, hogy az a bizonyos szabályszegés nem volt ANNYIRA olyan, akkor nem lehet nem az első helyre tenni az istállót. A második helyre viszont a Mercedest tettem, mert az elrontott offszezon után szenzációs munkát végezve hozta fel magát, míg a Ferrari pont ellentétes úton haladt, közben kapitális hibákat elkövetve. A dobogóra viszont oda kell férniük az olaszoknak, hiszen ugyanez a csapat csinált egy jó autót, nyert futamokat és szerzett pole-pozíciókat...
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Ferrari
Héjas Szilárd: A pénzügyi botrány ellenére is a Red Bull az év csapata az én olvasatomban. Világverő autót építettek 2022-re, ráadásul igazán év közben húztak el a fejlesztéseikkel. Az „ezüst” az Ezüst Nyilaké, akik kihozták a maximumot az elrontott alapkoncepcióból, s szezon végére már talán a Ferrarit is lelépték, a dobogó legalsó fokára viszont szívem szerint nem tennék senkit. Legyen az Aston! Megszerezték Alonsót és szépen feltámadtak év közben.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Aston Martin
Kovács Tamás: Szerintem ez a díj csakis a Red Bullnál landolhat idén, mert a szezon elején látott gyengélkedést követően sem omlottak össze, sőt, minden idők egyik legdominánsabb szezonját teljesítették. A Mercedes a visszaesést követően szintén kemény munkával érte el, hogy az utolsó versenyeken pedig már a Red Bull első számú kihívóját tisztelhettük a csillagosokban, nálam ezzel övék a második hely. A dobogó harmadik fokára az Alpine fért fel, a franciák a belső viszályok ellenére nagyot léptek előre teljesítményben.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Alpine
Mészáros Sándor: Bár a költségvetési botrány vetett némi árnyékot a Red Bullra, az RB18 így is szélsőségesen jó versenygép volt, amit a csapat jól ki is használt. Az év eleji formájukhoz képest senki nem fejlődött többet a Mercedesnél, a szezon kezdetén kevesen mertek volna akár egy lyukas garassal fogadni arra, hogy képesek lesznek futamot nyerni, de mégis megtették. Az Alfa Romeo sokszor szürkének tűnt, ennek ellenére egy évtized után sikerült újra a 6. helyen végezniük.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Alfa Romeo
Nagyházi Anna: A kilenc év után újra konstruktőri bajnokcsapattá avatott Red Bull kimagaslott az idei mezőnyből, így nem volt kérdés, ki kerül az első helyre nálam. Hatalmas fejlődésen ment keresztül a 2021-ben mutatottakhoz képest az Alfa Romeo, a konstruktőri kilencedik helyről a hatodikra ugrottak fel, mindezt a mezőny egyetlen újoncával a csapatban, így nálam ők a másodikak. És noha a Ferrari többször megkérdőjelezhető stratégiai döntésekkel nehezítette meg versenyzői dolgát, mégiscsak a 2021-es formájukhoz képest nagyot javulva stabil második erővé léptek elő, ezzel felfértek a harmadik helyre.
1. Red Bull
2. Alfa Romeo
3. Ferrari
Strommer Benjamin: A Formula-1 legfölényesebb szezonjainak egyikét mutatta be a Red Bull győzelmi mutatók tekintetében, úgy is, hogy igazán csak egy versenyzőre támaszkodhatott: botrányok ide vagy oda, ezzel kiérdemelték az első helyet. A Ferrarit joggal lehet kritizálni az év többségében mutatott produkcióért, de nem szabad elfelejteni, milyen évek után álltak elő egy győztes autóval 2022 elején. A Mercedes felzárkózásával érdemli meg a dobogót – de tekintve, mennyire elszúrták az új éra kezdetét, a harmadiknál jobb helyet nem adnék nekik.
1. Red Bull
2. Ferrari
3. Mercedes
Szikora Tamás: Miután a megbízhatósági gondokat levetkőzték, az energiaitalosok a szezon további részében gyakorlatilag tökéletesen dolgoztak, így ők kerülnek a lista elejére. A Mercedes a második helyre került, mivel a pattogás miatti szenvedéssel együtt is képesek voltak stabilan pontszerzők maradni, majd felálltak a padlóról. Az Alpine harmadik helye meglepő lehet, de véleményem szerint volt bennük potenciál és jóval több pontjuk lehetett volna idén a különböző meghibásodások nélkül, ahogy arra Fernando Alonso is utalt párszor.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Alpine
Végeredmény: Akárcsak a pilótáknál Max Verstappen, a konstruktőröknél a Red Bull zsebelte be mindannyiunktól az első helyet. A Mercedest az év eleji botladozás ellenére is jobbnak láttuk összességében csapatként, mint az erősen kezdő, de a vb-reményeit saját maga szertefoszlató Ferrarit, rajtuk kívül pedig kapott még szavazatot a középmezőny küzdelmét megnyerő Alpine, valamint a vb-összetett mellett nálunk is pontazonossággal záró Alfa Romeo és Aston Martin is – ellentétben például a McLarennel.
1. Red Bull 30 pont
2. Mercedes 15 pont
3. Ferrari 5 pont
4. Alpine 4 pont
5. Alfa Romeo és Aston Martin 3-3 pont
A korábbi kategóriák ranglistái:
Az év versenyzője: 1. Max Verstappen, 2-3. Charles Leclerc és George Russell